کشته شدن 14 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا

14 غیرنظامی در حمله جنگنده های ائلاف تحت فرماندهی آمریکا به شهر رقه کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع خود از کشته شدن 14 غیرنظامی در حمله با بمب های فسفری جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به رقه خبر داد.  

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد، بر اساس گزارش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی، جنگنده‌های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا، ظرف 24 ساعت گذشته در 25 عملیات هوایی، مناطق مسکونی در شهر رقه سوریه را هدف حمله قرار دادند که در برخی از آن‌ها از بمب‌های فسفری سفیدرنگ، که به‌کارگیری آن در سطح بین الملل ممنوع است، استفاده شد.

خبرگزاری سوریه به نقل از منابع متعدد افزود: «در این حملات، مناطقی در غرب شهر الرقه و منطقه واقع در فاصله منطقه المشلب و منطقه صنعتی و نیز منطقه السباهی هدف حمله قرار گرفت.»

بر اساس این گزارش: «در این حملات، هفده نفر، از جمله 12 نفر در حمله این جنگنده‌ها به یک کافی نت در منطقه الجزره در نزدیکی رود فرات، شهید شدند.»

آخرین آمار شمار قربانیان حملات ائتلاف آمریکایی که واشنگتن خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تشکیل داد و فرماندهی می کند، 14 شهید و شماری زخمی بود.

بر اساس این گزارش، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این حملات را به مناطق شرقی و غربی الرقه منتشر کردند که در برخی از این حملات از بمب‌های فسفری سفید رنگ استفاده شده است.

جنگنده‌های ائتلاف غیر قانونی آمریکا از زمان تشکیل در اوت 2014 میلادی جنایات‌ زیادی را مرتکب شده‌اند که در نتیجه آن صدها تن از مردم سوریه در مناطق مختلف به ویژه در استان‌های «دیرالزور»، «حلب» و «الرقه» جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار