ایندیپندنت: آزادسازی رقه، سریع‌تر از آزادسازی موصل انجام خواهد شد

یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد آزادسازی رقه، سریع‌تر از آزادسازی موصل انجام می‌شود.

ایندیپندنت: آزادسازی رقه، سریع‌تر از آزادسازی موصل انجام خواهد شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه ایندیپندنت، "عواد" یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا هستند اعلام کرد فکر نمی‌کنم عملیات آزادسازی رقه، پایتخت خودخوانده داعش به اندازه عملیات موصل طول بکشد. وی گفت: ما به سرعت درحال پیشروی هستیم و جغرافیای طبیعی شهر رقه با موصل متفاوت است. 

بر این اساس، نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات آزادسازی رقه را با 300 هزار نفر جمعیت و واقع در شمال رودخانه فرات را آغاز کرده‌اند. پیش‌تر عملیات این گروه به دلیل مداخله نظامی ترکیه متوقف شده بود زیرا آنکارا گروه‌های کرد را تروریستی می‌داند. اولویت نخست ترکیه در شمال سوریه، جلوگیری از تشکیل منطقه خودمختار کرد است. 

آمریکا برآورد کرده است سه تا چهار هزار تروریست داعشی در رقه هستند. ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در حملات هوایی خود دو پلی که رقه را به کرانه جنوبی فرات متصل می‌کرد منهدم کردند و تروریست‌ها تنها با استفاده از قایق می‌توانند از رودخانه فرات عبور کنند. 

عواد می‌گوید: تروریست‌ها به داخل شهر رقه عقب نشینی کرده‌اند. با این وجود، برخی از آنها به شدت به مبارزه ادامه می‌دهند و تا زمانی که کشته نشوند، از موقعیتشان عقب‌نشینی نمی‌کنند. ما ده‌ها تن از آنها را در عملیات آزادسازی المنصوره (غرب رقه) و سد آزادی به هلاکت رساندیم. 

آمریکا به تازگی اقدام به واگذاری تجهیزات نظامی به نیروهای سوریه دموکراتیک و آماده‌سازی آنها برای نبرد بزرگ آزادسازی رقه کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار