همدان؛

طرح ملي پايش برچسب‌ها و نشانگرهاي رنگي تغذيه‌اي در همدان

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همدان گفت: طرح ملي پايش برچسب‌ها و نشانگرهاي رنگي تغذيه‌اي در هفته آخر خرداد ماه در همدان برگزار می شود.

طرح ملي پايش برچسب‌ها و نشانگرهاي رنگي تغذيه‌اي در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر محمد کاظم‌زاده از اجرای طرح ملی «پایش برچسب‌ها و نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای » درکشور خبر داد و اظهار کرد: این برنامه هفته آخر خردادماه آغاز و به مدت یک هفته اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این برنامه محصولات غذایی از سطح عرضه بررسی خواهد شد افزود:‌ طبق این جریان بررسی خواهد شد که کدام یک از محصولات غذایی نسبت به برچسبی که روی آن درج شده دارای تخلفاتی هستند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همدان اظهار داشت: با این اقدام مواد غذایی بر اساس استانداردهای موجود بررسی خواهد شد تا مشخص شود آیا در تولید محصولات غذایی استانداردهای برچسب‌گذاری رعایت شده است یا خیر؟.

کاظم زاده با بیان اینکه به تمام فروشگاه‌های استان نامه ارسال شده که فروش مواد غذایی بسته‌بندی شده بدون نشانگر تغذیه‌ای تخلف به شمار می‌آید، گفت: حتی دستور جمع‌آوری جوانه‌های گندم و غلات آن هم به صورت بسته‌بندی و بدون لیبل داده شده که با اجرای این طرح بررسی از سطح عرضه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 وی اجرای این طرح را در کشور امری لازم دانست و افزود: محصولات تولیدی کارخانه‌های استان که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان است صد درصد دارای نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای هستند که البته اگر مواد دارای این نشانگر نباشد امکان دارد تولید قبل باشند.

وی با بیان اینکه تاریخ انقضای برخی از مواد غذایی دو ساله است و ممکن است قبلاً تولید شده باشند، گفت:‌ اکنون هر محصولی بدون نشانگرهای تغذیه‌ای‌ از کارخانه‌های استان بیرون نخواهد آمد.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.