همدان؛

نوسازی ناوگان اورژانس استان همدان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان گفت: ۴۹ دستگاه آمبولانس بنز پیشرفته با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به ناوگان استان افزوده شد .

نوسازی ناوگان اورژانس استان همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی صبح امروز در جمع مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای مراکز بهداشت شهرستان‌های استان همدان با اشاره به راه‌اندازی پنج پایگاه امداد جاده‌ای جدید در امسال اظهار داشت: در 3.5 سال گذشته، 11 پایگاه امداد جاده‎ای در استان از سوی دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

وی افزود: پس از رفع تحریم‌ها، 49 دستگاه آمبولانس بنز پیشرفته با 15 میلیارد تومان اعتبار به ناوگان استان افزوده شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان وجود اورژانس هوایی را فرصتی برای دانشگاه دانست و از راه‌اندازی پد فرود بالگرد در بیمارستان‌های نهاوند و امام حسین(ع) ملایر در هفته سلامت سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال، سالی پرکار در حوزه خدمات پیش‎بیمارستانی استان بود، بیان کرد: کار در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هیچگاه تعطیل نمی‎شود و کارکنان این مرکز از ابتدای سال با اجرای طرح امداد نوروزی و پس از آن، حضور در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تعطیلات تابستانی، بازگشایی مدارس، هفته پدافند غیرعامل، هفته کاهش بلایای طبیعی، مراسم اربعین حسینی و اجرای طرح امداد زمستانی، همواره فعال هستند.

معصومی از مصدوم شدن 130 نفر در ایام منتهی به چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: خوشبختانه مورد جدی، قطع عضو و فوتی نداشتیم و بیشتر موارد با مصدومیت‌های جزئی به بیمارستان‌های دانشگاهی ارجاع شدند.

وی گفت: از این تعداد 15 مورد توسط فوریت‌های پزشکی مراقبت پیش بیمارستانی شدند و به مراکز تحصصی درمانی منتقل شده‌اند و مابقی 115 نفر مراجعه مستقیم به مراکز درمانی داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان تصریح کرد: حدود 16 مورد بستری و اعزام به اتاق عمل داشتیم که پنج نفر نیاز به جراحی و 11 نفر دیگر بستری شده‌اند که آسیب‌دیدگان را بیشتر دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی بر وجود تأسیسات ضروری برای مواقع بحران در شهرستان‌ها با توجه به پیش‌بینی بارندگی در ایام نوروز تأکید کرد و افزود: به استقرار و آماده‌باش نیروها در دو شیفت صبح و عصر، استقرار سه کارشناس در ایستگاه‌های سلامت، وجود پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها، فعالیت اورژانس بیمارستان‌ها، استقرار در پایانه‌های مسافربری استان، فرودگاه و در دسترس بودن تیم‌های مدیریتی دانشگاه در اجرای طرح نوروزی امسال اشاره کرد.

معصومی در حوزه غذا و دارو از فعال بودن داروخانه‌های شبانه‌روزی در تمام شهرستان‌ها و در حوزه بهداشت از نظارت دقیق کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‎ای بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.