جرمی کوربین: در خصوص افراط‌گرایی، مذاکرات سختی با عربستان خواهیم داشت

رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به حمایت ریاض از افراط‌گرایی، پیش‌بینی کرد کشورش مذاکرات سختی را با عربستان در پیش‌ خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، مخفی کردن گزارش حمایت‌های مالی خارجی از گروه‌های افراطی را از سوی دولت ترزا می، نخست وزیر این کشور، غیرقابل قبول دانست.

علاوه بر حزب کارگر، حزب لیبرال دموکرات انگلیس نیز از دولت ترزا می خواسته است نتیجه تحقیقات وزارت کشور را درباره منابع مالی و تبلیغات افراط‌گرایان منتشر کند. فشار احزاب انگلیس بر دولت ترزا می از زمان وقوع حمله تروریستی در «لاندن بریج» شدت بیشتری گرفته است.

کوربین در سخنرانی روز گذشته تاکید کرد دولت انگلیس باید مذاکرات سختی داشته باشد. به گفته وی این مذاکرات باید با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس شروع شود. این کشورها از افراط‌گرایی حمایت کرده و به گسترش آن کمک می‌کنند.

کوربین در بخشی از سخنانش گفت: باید درباره قطع منابع مالی شبکه‌های تروریستی از جمله داعش، در خاورمیانه و یا اینجا (در کشورمان) جدی باشیم.

حزب محافظه‌کار حاکم انگلیس به دلیل افزایش صادرات تسلیحات جنگی به عربستان مورد انتقاد احزاب مختلف قرار دارد. عربستان یکی از مهم‌ترین مقاصد فروش تجهیزات جنگی ساخت انگلیس است و اخیرا حجم فروش سلاح انگلیس به عربستان 3.5 میلیارد پوند افزایش یافت. 

ترزا می در سخنرانی روز گذشته گفته بود ریشه‌کن کردن تروریسم نیازمند برخی مذاکرات دشوار است. فقط می‌توان با عملیات نظامی، تروریسم را نابود کرد. 

وی همچنین اذعان کرد: ایدئولوژی تروریسم ارتباطی به دین اسلام ندارد و باید فضای مناسبی را برای همزیستی ایجاد کنیم. ما بیش از حد افراط‌گرایی را تحمل کرده‌ایم. ما معتقدیم در حال تجربه کردن روندی جدید در تهدیدی هستیم که پیش روی ما قرار دارد؛ چرا که اکنون تروریسم، تروریسم را پرورش می‌دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار