سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.

شبکه الجزیره گزارش داد، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: دشمن به انواع جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و نسل کشی و ویرانگری و ربودن فلسطینی‌ها را همچنان مرتکب می‌شود.

وی افزود: دشمن صهیونیست از تکنیک‌های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین مرتکب می‌شود که از جمله آنها، پخش صدای فریاد ناله و درخواست کمک از طریق بلندگو‌های نصب شده بر روی پهپاد‌های خود است تا مردم پس از شنیدن صدا برای کمک به سمت منبع صدا حرکت کنند و پس از جمع شدن مردم در محل، آنها را هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: نبش قبر و سرقت اعضای بدن بیماران و قتل پرسنل پزشکی از جمله دیگر جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه بوده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها در غزه را به گور‌های جمعی تبدیل کرده است.

سید عبدالمالک بدرالدین الحوثی افزود: هر کاری که دشمن صهیونیستی انجام می‌دهد تحت حمایت همه جانبه از جکله مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌هاست. نقش آمریکا در تجاوز به فلسطین به گونه‌ای است که گویی جنگ غزه، نبرد این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کشور قطر به عنوان یک کشور میانجی را برای اتخاذ دیدگاه همسو با آمریکا و اسرائیل علیه جنبش حماس تحت فشار قرار می‌دهند. آمریکا به قوانین و حقوق بشر و یا هر عنایونی که مطرح می‌کند و درباره آن لاف می‌زند مانند دموکراسی و آزادی عقیده و بیان، احترام نمی‌گذارد.

الحوثی ادامه داد: صحبت برخی کشورهای اروپایی با عنوان «حق مردم فلسطین برای تشکیل کشور فلسطین» بر اساس معیارهای غربی باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادامه حملات راکتی و موشکی مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی افزود: تداوم حملات موشکی به شهرک های دشمن به خوبی نشان از انسجام برادران مجاهد و میزان کارآمدی آنها دارد. دشمن در غزه متحمل خسارات هنگفتی از نظر نیروی انسانی و نظامی شده است.

سید الحوثی خاطرنشان کرد: درصد شهدا و زخمی‌های غزه نزدیک به ۶ درصد از جامعه ساکن غزه را تشکیل می‌دهد و این بالاترین درصد کشتار در عصر حاضر است.

رهبر انصارالله یمن گفت: حملات برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ملت فلسطین در باریکه غزه در واقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

وی تأکید کرد: دشمن هر روز مردم فلسطین را با تمام ابزارهای کشتار جمعی و گرسنگی دادن و شیوع بیماری‌های واگیردار هدف قرار می‌دهد.در هیچ نقطه‌ای از جهان نشنیدیم جنایاتی در این سطح از جنایات فجیع دشمن اسرائیلی انجام شود.

وی با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از شهرک‌نشینان از ترش حملات مقاومت فلسطین افزود: تفکر نیمی از صهیونیست ها در مورد مهاجرت و خروج از فلسطین اشغالی، نشان دهنده یک بحران وجودی و این است که آنها صرفاغاصب و اشغالگر هستند.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها، یکی از آثار راهبردی استواری و مقاومت مردم فلسطین در نوار غزه است.

سید عبدالملک الحوثی همچنین به عملیات گسترده حزب الله در جبهه شمالی فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: عملیات حزب الله دقیق، هدفمند و موثر است به طوری که صدای دشمن اسرائیلی در مورد میزان دشواری در مواجهه با حزب‌الله بلند شده است.

رهبر انصارالله تصریح کرد: صدها هزار اشغالگر غاصب از ترس حضور در شمال فلسطین با مشکل بسیار بزرگی روبرو هستند.

وی در ادامه به جبهه یمن و عملیات نظامی دریایی نیروهای مسلح این کشور در اقیانوس هند پرداخت و گفت: به دنبال گسترش و تقویت عملیات در اقیانوس هند هستیم به گونه ای که هرگز در محاسبات آمریکایی ها، انگلیسی ها و اسرائیلی ها نگنجد.

سید الحوثی خاطرنشان کرد: در طول ۲۰۲ روز جنگ غزه، ۱۰۲ کشتی را هدف قرار داده‌ایم. میانگین عملیات ما در هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با دشمن اسرائیلی به یک کشتی در هر دو روز می‌‎رسد.

وی همچنین به ناتوانی دشمنان آمریکایی و انگلیسی و شرکای آنها در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمن علیرغم نظارت مستمر و شدید در تأمین حفاظت از حرکت کشتی ها اشاره کرد و گفت: کسی که خود را به عنوان مدیر اجرایی بندر اسرائیلی ایلات معرفی می‌کند، شخصا به مختل شدن کامل این بندر اعتراف کرده است.

وی اضافه کرد: آمریکا برای  آنکه دستاوردی برای خود ثبت کند ادعا کرد که عملیات دریایی ما کاهش یافته است؛ اما در واقع تردد کشتی‌های آنها به میزان ۸۰ درصد کمتر شده است.

سید الحوثی گفت: تا زمانی که محاصره و تجاوزگری علیه غزه ادامه داشته باشد، عملیات ما در دریای سرخ ادامه خواهد داشت.

رهبر انصارالله تأکید کرد ارتش یمن نه تنها عملیات دریایی خود را کاهش نداده است بلکه در صدد توسعه عملیات خود در اقیانوس هند نیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام بر یادگار ساسانیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید اسراییل و حامیانش عامل اصلی جنگ در غزه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید اسراییل و حامیانش عامل اصلی جنگ در غزه هستند. رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
۱۷:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید اسراییل و حامیانش عامل اصلی جنگ در غزه هستند. رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
آخرین اخبار