مبارزات انتخاباتی احزاب انگلیس به حال تعلیق درآمد

در پی حمله مرگبار شب گذشته در لندن احزاب سیاسی انگلیس اعلام کردند مبارزات انتخاباتی خود را در سطح ملی به حال تعلیق درمی‌آورند.

مبارزات انتخاباتی همه احزاب انگلیس به حال تعلیق درآمد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد حزب محافظه کار امروز در هیچ جای کشور تبلیغ انتخاباتی نخواهد داشت. مسئولان حزب به تدریج که اسناد و شواهد جدیدی درباره حمله شب گذشته به دست آید، درباره ادامه کار اظهارنظر خواهند کرد. 

حزب کارگر انگلیس تحت رهبری جرمی کوربین نیز که اصلی ترین رقیب حزب حاکم است، با اتخاذ تصمیمی مشابه اعلام کرد با توجه به رایزنی‌هایی که با دیگر احزاب داشته است، به نشانه ادای احترام به قربانیان و مصدومان حمله شب گذشته همه فعالیت های تبلیغاتی خود را تا پایان امروز به حال تعلیق در می‌آورد.

همچنین حزب لیبرال دموکرات  و حزب ملی‌گرای اسکاتلند نیز که در حال حاضر سومین حزب حاضر در پارلمان انگلیس محسوب می شود، اعلام کردند مبارزات انتخاباتی خود را تا اطلاع ثانوی متوقف می کنند.

پیش از این نیز تبلیغات احزاب سیاسی انگلیس برای انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن در پی حمله تروریستی منچستر به حال تعلیق درآمده بود. 

دوشنبه شب گذشته ساعاتی پس از حمله خونین در منچستر  واقع در شمال غربی انگلیس که بیست و دو کشته بر جای گذاشت، مبارزات انتخابات پارلمانی انگلیس متوقف شد. ساعاتی پس از این حمله جرمی کوربین و ترزا می پس از گفتگوی دوجانبه اعلام کردند مبارزات انتخاباتی را برای احترام به قربانیان این حادثه به حال تعلیق در می‌آورند. این مبارزات پنجشنبه هفته پیش از سر گرفته شده بود.

نخست وزیر محافظه کار انگلیس با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام قصد دارد اکثریت پارلمانی خود را تقویت کند تا در مذاکرات آتی با سران اروپایی درباره شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موقعیت محکم تری داشته باشد. طیف گسترده ای از مسایل به ویژه تردد آزاد افراد، روابط تجاری، همکاری های علمی و همچنین سهم انگلیس در بودجه اتحادیه اروپا که می تواند زمینه ساز اختلافات عمیقی میان بروکسل و لندن باشد، باید توسط دولت انگلیس و مقامات اتحادیه اروپا حل و فصل گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار