زیر سوال رفتن نهادهای امنیتی انگلیس در پی بروز حملات تروریستی متعدد

ایندیپندنت نوشت حملات تروریستی اخیر لندن تردیدهایی را درباره کارآمدی نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی ایجاد کرده است.

زیر سوال رفتن نهادهای امنیتی انگلیس در پی بروز حملات تروریستی متعدد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: اکنون این پرسش مطرح است که چرا ارزیابی های مربوط به حملات تروریستی کاهش یافته است. این تردیدها به دنبال حملات تروریستی اخیر در لندن درباره تصمیم دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس، مبنی بر کاهش سطح هشدار از بالاترین میزان پس از قتل عام منچستر مطرح شده است. 

کاهش سطح هشدار از شرایط بحرانی به شرایط شدید و خارج کردن نیروها از خیابان ها به بروز نگرانی عمیق در این زمینه منجر شده است که نهاهای جاسوسی انگلیس نتوانسته اند به وظایف خود به درستی عمل کنند. 

به گفته شاهدان 10 تا 15 دقیقه گذشت تا نیروهای پلیس مسلح وارد صحنه حملات تروریستی اخیر شدند و زمانی که تروریست ها حمله با چاقو را آغاز کردند، نیروهای پلیس غیر مسلح هم ظاهرا بی دفاع بودند و نمی توانستند کاری انجام دهند. پلیس لندن (اسکاتلندیارد) بعدا اعلام کرد نیروهای مسلح پلیس هشت دقیقه پس از نخستین تماس درخواست کمک، سه مظنون را به ضرب گلوله از پای درآوردند. به گفته منابع امنیتی، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و جزئیات این حادثه در چند روز آینده منتشر خواهد شد اما شواهد اولیه نشان می دهد که این حملات خیلی سریع و در مدت زمان کوتاهی برنامه ریزی شده بودند.

همچنین صادق خان، شهردار لندن در کنفرانس خبری درباره حملات شب گذشته در این شهر گفت: در این حملات شش نفر کشته و چهل نفر زخمی شدند که حال بعضی از آنها وخیم است. 

صادق خان افزود: از همه می خواهیم تا در پی این حملات در لندن، هوشیار باشند. شمار نیروهای پلیس در خیابان های لندن افزایش خواهد یافت. حملات تروریستی نباید باعث تعویق انتخابات ماه آینده شود. 

وی خاطر نشان کرد: همه نشانه ها حاکی از آن است که با یک اقدام تروریستی روبرو هستیم که با یک کمیته وزراتی آن را پیگیری می کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار