نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

یک مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای وزیر دفاع فرانسه جنایتکار! دهانت را ببند و به مشکلات مردم فرانسه رسیدگی کن
فرانسه جنایتکار هم تهدیدی نه فقط برای ایران و خاورمیانه بلکه برای جهان است.
آخرین اخبار