ساری،

بررسی تهدیدات فضای مجازی برای خانواده و فرزندان

فضای مجازی برای خانواده و فرزندان تهدیداتی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به برخی از مزایای اینترنت پرداخت و به بیان تهدیدات فضای مجازی برای خانواده ها و فرزندان پرداخت.

وی گفت: اینترنت مزایای قابل توجهی را برای همگان به ارمغان آورده است. مزایایی که سالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می کند، اگرچه مزایای بالقوه این شبکه جهانی به هیچ عنوان قابل انکار نمی باشد، اما تهدیداتی نیز در آن نهفته است که می تواند کاربران کودک و نوجوانان را به راحتی در دام خود گرفتار سازد.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: کودکان امروز امکان این را دارند که با فناوری های حیرت انگیز عصر اطلاعات آشنا شوند و با دسترسی به ابزارهایی چون رایانه های شخصی و موبایل های هوشمند به فضای اینترنت راه پیدا کنند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین تغییراتی را به وجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین را می توان نام برد. لذا والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنها است.

وی افزود: والدین باید نسبت به آسیب ها، فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی اطلاعات لازم را کسب کنند و مطالب مفید آن را به فرزندان و نزدیکان خود منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: زمانی که خانواده تصمیم میگیرد برای فرزند خود ابزارهای نوین ارتباطی تهیه کند، قبل از خرید، توافقی میان والدین و فرزندان به عمل آید که بر اساس آن نوع و زمان استفاده از رسانه­های دیجیتال مشخص شده باشد و بدون قانون مشخص و مدون نمی توان از آسیب های رسانه در امان بود.

سرهنگ محمدنژاد هشدار داد: رایانه منزل را در فضای رفت و آمد افراد خانواده قرار دهید تا بتوانید زمان و وبسایت های مورد استفاده فرزندانتان را مشاهده کنید و هر از گاهی به آن سر بزنید و جستجوهایشان را کنترل کنید.

رئیس پلیس فتا مازندران از خانواده ها خواست به فرزندان خود بیاموزید که به درخواست کاربرانی که نمی شناسند پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را در فضای مجازی ارسال نکنید و به فرزندانتان بگویید که هیچ گاه این اطلاعات را در شبکه های اجتماعی برای کسی بازگو نکنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار