ساری؛

دستگیری هکر ایمیل در آمل

هکر ایمیل در شهرستان آمل دستگير شد.

سرهنگ گنجيان مقدم فرمانده انتظامی شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، از شناسايی و دستگيری شخصی که با هک حساب کاربری ایمیل يکی از کسبه ها در پست الکترونیک اقدام به ارسال پيام های غير متعارف و اخاذی می کرد، خبر داد.

وی گفت: در پی مراجعه فردی به ماموران پليس فتا در شهرستان آمل، مبني بر اين که فردی ناشناس با هک آدرس ایمیل وی برای بازگرداندن حساب کاربرای اش قصد اخاذی از وی را دارد ،موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا اين فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل افزود: کارآگاهان پليس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند متهم راشناسائی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند .

سرهنگ گنجیان گفت: متهم که از بستگان شاکی بوده است در بازجویی های به عمل آمده گفت: زمان استفاده شاکی از رایانه شخصی وی برای بررسی حساب کاربری خود به آدرس وی دسترسی پیدا کرده و پس از تغییر رمز آن ، با اطلاع از نیاز مبرم شاکی به اطلاعات حساب کاربری خود قصد اخاذی از وی را داشت .

وی افزود: متهم پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانونی تحويل مرجع قضايی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با هشدار به کاربران فضای مجازی ، از شهروندان خواست رمز عبور و کد های کاربری خود را در صورت مراجعه به کافی نت ها و یا استفاده از تجهیزات رایانه ای متفرقه و دیگران الزاما هر از چند گاهی تغییر دهند تا زمینه ای برای سوء استفاده دیگران ایجاد نشود.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار