رییس سازمان برنامه و بودجه:

اختصاص ارز برای واردات نهاده های کشاورزی امسال به ۱۱ میلیارد دلار کاهش می یابد

منظور گفت: با همت دست اندرکاران جهاد کشاورزی با افزایش تامین بذر و دیگر نهاده های کشاورزی، اختصاص ارز امسال به ۱۱میلیارد دلار کاهش می یابد.

داود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان تولیدی و اقتصادی مازندران در آمل گفت: به طور یقین با گسترش مکانیزاسیون و فنی شدن فعالیت های کشاورزی انواع نهاده های کشاورزی به ویژه بذور مختلف در داخل کشور قابل تامین است.

وی با تاکیدبر این که ظرفیت و توانمندی اراضی کشاورزی کشور به خصوص استان مازندران با بهره وری از آب و سرمایه و ماشین آلات چندین برابر می شود، بیان داشت: تامین انواع بذر و کودهای شیمیایی با قیمت مناسب برای کشاورزی با جدیت از سوی دولت دنبال می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اظهار این که سال گذشته ۵.۶میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته ایم، ادامه داد:‌ اعتقاد داریم هنوز بسیای از محصولات کشاورزی کشور به خصوص مرکبات، گل محصولات شیلاتی، لبنیات و طیور مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

منظور به تولیدات گلخانه ای صادرات محور مازندران از جمله محصولات باغی خرماکلا قائمشهر اشاره کرد و گفت:‌ اگر فعالیت های کشاورزی این خطه مازندران که به صورت تعاونی است در همه نقاط کشور گسترش بیابد، صادرات محصولات کشاورزی چنیدن برابر می شود.

وی با بیان این که امسال بیشترین منابع مالی برابر با ۷۵۰ هزار میلیارد ریال برای طرح های راهسازی کشور اعتبار پیش بینی شده است، گفت: از آن جایی که هزینه ساخت راه در کشور بالا رفت، کمبود اعتبار سرعت پیشرفت طرح ها را کُند کرده است.

منظور با تاکید بر این که دولت در صدد است تا طول عمر طرح های عمرانی کشور را کوتاه کند، گفت:‌اکنون بعضی از طرح های عمرانی کشور ۲۰ تا ۲۵ ساله شدند.

معاون رئیس جمهور با بیان این که پارسال ۴۰ میلیارد دلار صرف تامین کالاهای واسطه ای و نهاده های بخش صنعت شده است، گفت: مواد اولیه وارداتی و دیگر نهاده های صنعتی اولویت در اختصاص منابع کشور است.

منظور به اهمیت تامین اعتبار برای طرح های عمرانی در بخش تامین آب شرب، مهار آب برای کشاورزی و جاده های مواصلاتی مازندران اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری خوبی از سوی دولت در این بخش ها در این استان شده و مورد حمایت ملی قرار دارد.

به گزاش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز دومین سفر هیات دولت به مازندران با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، ۲ واحد تولیدی صنعتی واقع در شهرک امامزاده عبدالله آمل افتتاح شد.

منظور همچنین در این سفر از شرکت فولادین ذوب آمل تولید کننده انواع قطعات خودرویی و قالب گیری صنعتی شهرستان آمل دیدن کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نشست نخبگانی را با هدف بررسی مسایل و مشکلات شهرستان آمل و بابل را انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.