آغاز دور جدید مذاکرات ژنو به منظور حل و فصل جنگ شش ساله سوریه

دور جدید مذاکرات صلح سوریه به منظور حل و فصل بحران در این کشور، روز سه‌شنبه در ژنو سوییس آغاز شد.

آغاز دور جدید مذاکرات ژنو به منظور حل و فصل جنگ شش ساله سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دور جدید مذاکرات صلح سوریه روز سه شنبه در ژنو سوییس آغاز شد. این دور از مذاکرات جدیدترین تلاش سازمان ملل متحد برای حل و فصل جنگ شش ساله سوریه به شمار می رود که بیش از 320 هزار کشته بر جای گذاشته است.

پنج دور قبلی مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل در ژنو به نتایج ملموسی منجر نشده و امیدها برای دستیابی به پیشرفتی چشمگیر در این دور از مذاکرات نیز اندک است. 

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اخیرا روند ژنو را «بیهوده» خواند و در گفتگو با شبکه تلویزیونی او ان تی (ONT) بلاروس گفت این مذاکرات «به نشستی که صرفا برای رسانه هاست» تبدیل شده است.

رئیس جمهور سوریه در عین حال اهمیت بیشتری برای یک مسیر دیپلماتیک دیگر که در آستانه، پایتخت قزاقستان طی می شود، قائل است. هدایت این روند را روسیه، ایران و ترکیه بر عهده دارند. 

استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه این حرف را که روند ژنو تحت الشعاع روند آستانه قرار گرفته است، رد کرد.

وی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت :«ما هماهنگ کار می کنیم.»

بشار الجعفری، رئیس هیئت دولتی سوریه در مذاکرات ژنو روز سه شنبه با دی میستورا در مقر سازمان ملل دیدار کرد. 

کمیته عالی مذاکره کننده مخالفان سوری به سرپرستی نصر الحریری و محمد صبرا قرار است سه شنبه شب با دی میستورا دیدار کنند.

مذاکرات سازمان ملل بر چهار «سبد» مجزا متمرکز است که عبارتند از: حکمرانی، یک قانون اساسی جدید، انتخابات و مبارزه با «تروریسم» در کشور جنگ زده سوریه.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار