کرمانشاه؛

۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مراکز علمی کاربردی تصویب شده است

رئیس مرکز آموزشی علمی و کاربردی کشور گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از مراکز علمی و کاربردی در بودجه ۹۶ تصویب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر محمدحسین امید در حاشیه بازدید از بخش های مختلف جهاد دانشگاهی کرمانشاه که امروز (20 اردیبهشت) انجام شد، اظهار کرد: برای اولین بار ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بودجه سال ۹۶ برای حمایت از مراکز علمی کاربردی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات ارزان قیمت و با شرایط بازپرداخت مناسب است، یادآوری کرد: احتمالا محل پرداخت این تسهیلات از صندوق توسعه ملی است.

امید خاطرنشان کرد: این تسهیلات عمدتا برای به روزرسانی و بازسازی تجهیزات آزمایشگاهی مراکز علمی و کاربردی است.

به گفته این مسئول، این تسهیلات برای مراکز دولتی است و بخش هایی مانند جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی بیشتر می توانند از آن استفاده کنند.

رئیس مرکز آموزشی علمی و کاربردی کشور پیشنهاد کرد، جهاد دانشگاهی از این تسهیلات برای توسعه و تجهیز مراکز خود استفاده کند.

بهرام بادکو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز از تنوع کاری بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی کرمانشاه یاد کرد که باعث شده این موسسه جزو شش واحد جهاد دانشگاهی کشور باشد که به سازمان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اکنون در بخش‌های مختلف دانشگاه علمی کاربردی، موسسه آموزش عالی، آموزش‌های کوتاه مدت، پارک علم و فناوری و ... فعالیت دارد.

وی در ادامه از فعالیت پنج مرکز رشد در شهرستان‌های کنگاور، سنقر، روانسر، اسلام آبادغرب و سرپل‌ذهاب هم یاد کرد و گفت: دو مرکز شکوفایی و خلاقیت هم در دالاهو و صحنه داریم.

به گفته این مسئول تاکنون 470 واحد مورد حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار گرفته اند که 300 مورد از آنها هنوز هم مورد حمایت هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برج‌های در دست احداث پارک علم و فناوری داشت و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مقرر شده 12 میلیارد تومان طی دو سالهای 95 و 96 به این ساختمان‌ها اختصاص یابد.

بادکو تصریح کرد: در نیمه سال 97 شاهد بهره‌برداری از بخش‌هایی از این پروژه خواهیم بود.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.