کرمانشاه؛

برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید عبیدالله

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج در هفته وحدت خبر داد.

برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید عبیداللهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام مجید میرزایی با بیان اینکه از بهمن سال گذشته فراخوان ارسال مقالات این کنگره اطلاع رسانی شد، اظهار کرد: علاقمندان شرکت در این کنگره تا 30 شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

میرزایی با بیان اینکه اولین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج در شهرستان پاوه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد، افزود: امامزاده سید عبیدالله از امامزادگان منتسب به حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده که دارای جایگاهی ویژه در بین مردم اورامانات، کردستان ایران و کردستان عراق است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه متقاضیان از کردستان عراق نیز می‌توانند در این کنگره شرکت کنند، ابراز امیدواری کرد: با پتانسیل‌های منطقه و توجه مردم به ویژه مردم کردنشین منطقه اورامانات، کردستان ایران و کردستان عراق شاهد برگزاری باشکوه این کنگره در استان باشیم.

میرزایی ابراز امیدواری کرد: با رسیدن آثار علمی و فرهنگی شاخص شاهد برگزاری یک کنگره ملی در سطح بالا در استان کرمانشاه باشیم.

این مسئول زمان برگزاری این کنگره را هفته وحدت امسال عنوان کرد و افزود: البته هنوز زمان دقیق برگزاری این کنگره مشخص نشده است.

بررسی نقش امامزادگان در احیاء و گسترش مبانی دینی، بررسی نقش امامزادگان در مقابله با فرقه ضاله وهابیت تکفیری، نقش و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در استان و بررسی ابعاد مختلف زندگی امامزاده سید عبیدالله از محورهای برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج در استان کرمانشاه است که میرزایی به آنها اشاره کرد.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه تکریم و بزرگداشت امامزادگان در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده و ائمه اطهار(ع) نیز به آن اهتمام داشته‌اند، تاکید کرد: این کنگره در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که از مطالبات مقام معظم رهبری نیز هست، برگزار خواهد شد.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.