شیراز؛

تجهیز محور لار - جهرم به دوربین های هوشمند

رئیس پلیس‌راه جنوب فارس از نصب دوربین‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی لار – جهرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس‌راه جنوب استان فارس گفت: نصب دوربین‌ها هوشمند قابلیت این را دارند تا علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز ثبت کنند.

هوشمندی با بیان اینکه در حال حاضر 7 شهرستان خنج، گراش، قیروکارزین، لامرد، مهر، فراشبند و لارستان در محدوده پلیس‌راه جنوب استان فارس قرار دارند، افزود: محورهای مواصلاتی و معابر برون شهری این شهرستان‌ها توسط پلیس‌راه جنوب استان فارس و واحدهای تابعه کنترل و نظارت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مکاتبات لازم درخصوص افزایش دوربین و تجهیزات الکترونیک در دیگر محورهای زیرپوشش صورت گرفته است، ادامه داد: دوربین‌های هوشمند تمام تخلفات رانندگان را ثبت و ضبط می‌کنند و در صورت ارتکاب به تخلف ضمن اِعمال قانون برای مالک وسیله نقلیه پیامک ارسال می‌شود.
 
هوشمندی با بیان اینکه در همه محورهای جنوب استان فارس گشت‌های نامحسوس و دوربین‌های سیار کنترل سرعت وجود دارد،اظهار داشت: سرعت عامل شدت بخشیدن به تصادفات است.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که به منظور ارتقاء سطح ایمنی و پیشگیری از تخلقات توسط پلیس راه صورت می‌گیرد حضور بازرسان نامحسوس در قالب مسافر در اتوبوس‌های مسافربری است.
 
رئیس پلیس‌راه جنوب استان فارس تخطی قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل 60 درصد وقوع تصادفات دانست و تصریح کرد: تخلفاتی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ، حرکت در مسیرها و جهت مخالف، عدم رعایت حق تقدم، حرکات نمایشی و مارپیچ، استفاده از تلفن‌همراه در حین رانندگی از عوامل اصلی ایجاد حوادث هستند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.