اصفهان؛

اعضای موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان خادم‌یار حرم رضوی شدند

مدير عامل مؤسسه خادمين حضرت رضا(ع) در کاشان گفت: اعضای این موسسه مفتخر به دریافت احکام طرح خادم‌یاری آستان قدس رضوی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روح‌الله توکلي،درحاشیه نشست با سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان، و اهدای احکام این افتخار معنوی به اعضای موسسه گفت:این موسسه بواسطه ارائه خدمات خالصانه و صادقانه اعضای خود در قالب جشن دهه کرامت و جشنواره آه و آهو همزمان با جشن‌های ملی زیر سایه خورشید در سراسر کشور به عنوان تنها شهرستان برگزارکننده همردیف استانها طی 12 سال اخیر مفتخر به این توفیق معنوی و لیاقت روحانی شد.

وی با اشاره به اینکه حرمت سادات متولی، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از استان اصفهان در شهرستان کاشان نیز علاوه بر اعضای موسسه مفتخر دریافت حکم خادم‌یاری از دست حاج حسین آذین،نماینده آستان قدس رضوی در این استان شد افزود:این خبرنگار ارزشی و خواهر معلم شهید سیدفرهاد متولی در تمام مدت همکاری با موسسه کار خبری و اطلاع رسانی برنامه‌های ترویج فرهنگ سیره رضوی را کاملا افتخاری، صمیمانه و خالصانه به محضر ثامن الحجج هدیه کرده‌است.

به‌گفته‌وی،طرح خادمیاران رضوی با عضویت نخبگان هر رشته‌ای در قالب خدمت‌رسانی به محرومین انجام می‌شود به این صورت که خادمیاران موظف می‌شوند این نیروها را شناسایی و به عضویت طرح دربیاورند.

توکلی، با اشاره اینکه خادمیاران در هر رشته و قشر خدمات شغلی خود را به صورت تبرعی و رایگان برای محرومین انجام می‌دهند افزود:یک دوره آموزشی نیز برای خادم‌یاران برگزار می‎‌شود.

به‌گفته‌وی،خادم‌یاران ابتدا در 6 ماهه نخست در خصوص انجام وظایف خود نظارت و بررسی می ‌شوند و 2 سال پس از خدمت نیز مفتخر به توفیق مقام خادمی نائل می‌شوند.

این فعال فرهنگی مذهبی مراحل تشرف به خادمی حرم رضوی را برای خادمیاران در خادم یاری از ارتقا به خادمیاری رتبه سه، دو و یک یادآورشد و گفت:در هر مرحله از مراحل ارتقای خادمیاری حکم آن توسط مرجع مشخصی با دستورالعمل و وشرح وظایف خاص آن مرحله صادر می‌شود.

توکلی، با تاکید بر اینکه فراگیری طرح خادمیاران رضوی در کشور با هدف گستردگی آثار و برکات برای همه مردم ایران خارج از مشهد و ترویج مبانی فکری و سیره رضوی اجرامی‌شود گفت:خدمت به بارگاه نورانی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضاعلیه‌السلام و زائران آن حضرت

آرزوی خیل عظیمی از مشتاقان، عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت است که هر ساله تعداد زیادی از درخواست‌های هم میهنان عزیز را در موضوع تشرف به توفیق خادمی آن حضرت به آستان قدس رضوی می‌رساند.

وی،تصریح‌کرد:موضوع توسعه خدمت و ترویج مبانی فکری و سیره عملی رضوی امام رضا علیه‌السلام و بهره‌‌مندی زائران و مجاوران آن حضرت بویژه مستمندان و مستضعفان از فرصت زیارت و رفع استضعاف و توانمندسازی آن در دوره جدید و پس از انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بویژه با نظر به مفاد حکم انتصاب این تولیت توسط مقام معظم رهبری مدنظر قرارگرفته‌شده‌‌است.

به‌گفته‌وی،بر این اساس شرایطی فراهم شده تا عموم علاقه‌مندان و آرزومندان به‌خصوص نخبگان و فرهیختگان بتوانند فرصت تشرف به افتخار خادمی حضرت رضا علیه السلام را در قالب طرح خادم‌یاران رضوی پیداکنند.

شایان ذکر است: موسسهخادمینحضرترضاعلیه السلام در کاشان با شعار «ما بر این باوریم که خادمامامرضا(ع) فقط در مشهد نیست» از سال 83 تا کنون با ویژه برنامه‌های متنوع و محتوایی فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذ هبی در ایام ولادت و شهادت امام هشتم حضرت رضا علیه السلام از جمله آیین شمع‌گردانی شام شهادتآن حضرت همزمان با مشهد مقدس و برگزاری جشن‌های ملی زیر سایه خورشید طی دهه کرامت در قالب جشنواره آه و آهو به عنوان تنها شهرستان برگزار کننده این مراسم فعالیت دارد.

نشست نمایندگان آستان قدس رضوی از جمله حاج حسین آذین و اسماعیل جناب و اهدای احکام خادم‌یاری به تعدادی از اعضای موسسهخادمینحضرترضاعلیه السلام در کاشان همراه با اعطای نمک و نبات تبرکی حرم و دوجلد کتاب عصر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت در سالن جلسات دبیرخانه دائمی جشنواره گل و گلاب شهر قمصر پایتخت گل سرخ ایران برگزارشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.