اصفهان؛

چتر زیر سایه خورشید در بخش نیاسر کاشان گشوده شد

روستای نشلج به‌عنوان بزرگترین روستای کاشان، دارالسیاده علوی و روستای حسنارود از توابع بخش نیاسر کاشان با ورود خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید عطر رضوی گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،این کاروان شامگاه جمعه 22 مرداد با حضور در بخش نیاسر از توابع کاشان ابتدا پس از استقبال گرم و باشکوه مردم روستای حسنارود طی حرکت از خیابان‌های اصلی وارد آستان مقدس اسحاق و اسماعیل بن جعفر صادق(ع) در این روستا شد.

تقدیر از خادمان این آستان مقدس توسط خادمان حرم رضوی با اهدای لوح تقدیر از مسوولان جشنواره ملی آه و آهو که به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان طی دهه کرامت در این شهرستان برگزار می‌شود یکی از برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید درروستای حسنارود بود.

قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی «اکبر خواص‌فرد» خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی، سخنرانی حجت‌الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانیکاروان زیر سایه خورشید، پرچم‌گردانی سیدرضا حسین زاده خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی و توزیع نمک تبرکی حرم رضوی از جمله برنامه‌های حضور این کاروان در سه رو ستای نشلج، دارالسیاده علوی و حسنارود از توابع بخش نیاسر کاشان بود.

کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به دارالمومنین کاشان پس از دیدار با مردم با حسنارود وارد آستان سلطان محمود بن امام محمد باقر(ع) در دارالسیاده علوی شد و ضمن مدیحه‌سرایی با مردم این روستا دیدارکرد.

خدام حرم رضوی پس از دیدار با مردم دارالسیاده علوی با اهالی روستای نشلج نیز به‌عنوان بزرگترین روستای کاشان دیدارکردند که در این روستا نیز در قالب آیین ویژه دمام‌زنی و چاووش‌خوانی مورد استقبال گرم و انبوه اهالی این روستا قر ارگرفتند.

کاروان زیر سایه خورشید در بدو ورود به روستای نشلج با زیارت بقعه متبرکه بی‌بی خدیجه به جمع اهالی ساده و صمیمی این روستا در جلوی مسجد تاریخی و 600 ساله روستا رسید که در آنجا پس از استلام پرچم با دستان متوسل و چشمان گریان اهالی از بافت و محلات روستا حرکت کردند و خود را به مسجد امام حسن(ع) رساندند.

خدام حرم رضوی برنامه‌های دیدار مردمی خود را در این روستا با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به پایان رساندند.

شایان ذکر است: کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به مدیریت حسین کمیلی، حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی، اکبر خواص فرد مداح کاروان و سیدرضا حسین زاده خادمان دربان کشیک هفتم آستان از مشهد مقدس به دارالمومنین کاشان اعزام شده است تا علاوه بر شرکت در برنامه های اجرایی دهه کرامت به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان جشن ملی زیر سایه خورشید را در کنار شهروندان کاشانی به بزم بنشینند.

حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر،دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی رو ستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر،عیادت از بیماران سرطانی، دیالیزی و بیمارستان‌های کاشان،اجرای آیین اذان گویی در گوش نوزادان و حضور در زندان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت خطه ولایت مدار کاشان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.