کرمانشاه؛

220 روستای سرفیروزآباد در محرومیت کامل هستند

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ساکنین 220 روستای منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه در محرومیت 100 درصد زندگی می‌کنند.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ساکنین 220 روستای منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه در محرومیت 100 درصد زندگی می‌کنند.

سید قاسم جاسمی در گردهمایی مشاوران امور بانوان و خانواده مدیران کل بهزیستی سراسر کشور که امروز(13 اردیبهشت) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، به وضعیت اقشار ضعیف و محروم در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ممکن است در مرکز استان مشکل حادی نباشد، اما در مناطق اطراف شهر کرمانشاه محرومیت‌های فراوانی داریم که حتی سایر نقاط را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش سرفیروزآباد که در 20 کیلومتری کرمانشاه واقع شده 220 روستا داریم که ساکنین آنها در محرومیت 100 درصد زندگی می‌کنند و محرومیت این نقاط حتی به سایر نقاط استان صادر می‌شود.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه برای محرومیت زدایی از این مناطق باید بودجه میلیاردی برای آنها با هماهنگی سایر بخش‌ها در نظر گرفته شود، عنوان کرد: ما باید سراغ مردم این مناطق برویم و آموزش، پیشگیری و درمان را برای آنها ببریم.

جاسمی در ادامه از همکاری خوب دولت و مجلس برای افزایش حدود سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی هم یاد کرد و گفت: آمادگی داریم از ظرفیت مجلس برای حمایت بیشتری از اقشار مددجو استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خصوصا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت باید بیشتر کار شود، زیرا همواره پیشگیری بهتر و کم هزینه‌تر از درمان است.

این نماینده مجلس در ادامه از ظرفیت بزرگ زنان در جامعه یاد کرد و گفت: باید جذب و به کار گیری زنان در دستگاه‌ها خصوصا در برنامه ششم توسعه ویژه دیده شود.

جاسمی کرمانشاه را استانی با سابقه در زمینه ظرفیت زنان دانست و تاکید کرد: ما رتبه اول زنان جانباز و رتبه دوم زنان شهید کشور را داریم.

در ادامه فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز برخورد قهری با آسیب‌های اجتماعی را اثرگذار ندانست و افزود: سال‌ها پیگیری انجام شده تا لغو مجازات اعدام برای مواد مخدر را شاهد بودیم.

وی معتقد است، باید با نگاه دور از تعصب به آسیب‌های اجتماعی نگاه کنیم.

تجری در پایان از ظرفیت خوب زنان در حوزه بهزیستی هم یاد کرد و افزود: اگر امروز بهزیستی توانسته یک سازمان به روز باشد، ناشی از همکاری خوب مشاوران امور زنان و خانواده است.

 عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی بیش از سایر حوزه‌ها دیده شده و این قانون نقشه راه پنج ساله کشور است که هر قانونی دیگری باید در چارچوب آن قرار گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در این قانون آمده اجباری کردن آزمایش‌های ژنتیک و افزایش مستمری مددجویان است.
 
 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار