کرمانشاه؛

اولین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده

اولین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد.

­­به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهدر این جلسه فرماندار کرمانشاه در خصوص مشارکت زنان در دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: دو انتخابات پیش رو بسیار حائز اهمیت است، زیرا دوازدهمین رئیس جمهور که دومین شخص بعد از مقام معظم رهبری و سکان دار هدایت اجرایی کشور در عرصه بین المللی و داخلی را انتخاب کرده و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مدیرانی را انتخاب میکنیم که در اداره امور شهری و روستایی نقش آفرینی می‌کنند.

فضل الله رنجبر با بیان اینکه در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ۷۲۷ شعبه اخذ رای را در نظر گرفته ایم، گفت: از این تعداد ۴۵۰ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار در شهر کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش همه ما بر برگزاری انتخاباتی عادلانه، سالم، قانونمند و با شکوه در حوزه شهرستان کرمانشاه است، گفت: ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از نیروهای نظامی، نظارتی، بازرسی، اعضاو کاربران شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار در حوزه‌ها مشغول فعالیت خواهند بود که دو انتخابات پیش رو به نحو شایسته در ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ۱۴۸ زن کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شده اند، گفت: در بخش محروم فیروز آباد زنان بیشتر از سایر بخش‌ها کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شده اند که افزایش چشم گیر حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی به معنای این است که زنان میتوانند اثر گذار باشند و مشکلات مردم را پیگیری کنند.

رنجبر با اظهار اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدیریتی نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: زن‌ها امروز فعال‌ترین قشر جامعه هستند که باید مشارکت آنان در انتخابات مشارکتی حداکثری باشد.

وی افزود: مشارکت حداکثری ملت امنیت را بیشتر، دل رهبر معظم را شاد و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را نا امید میکنند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات به معنای سرمایه گذاری است، گفت: حضور پر رنگ زنان در انتخابات، کمک به جامعه زنان می‌باشد.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های کارگروه مبنی بر توجه جدی به تعاونی‌های اشتغال زنان، اقتصاد زنان سرپرست خانوار، برنامه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین، روستایی و بخش‌ها، تقویت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۶ مبنی بر (اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال) حل معضل بیکاری جوانان را بیش از پیش در برنامه کاری خود قرار دهید و برای تامین آینده بهتر آن‌ها تلاش کنید، زیرا جوانان سرمایه‌های این مرز و بوم هستند.

فرماندار کرمانشاه در پایان با اشاره به تخصیص اعتبار (یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) جهت خرید ۳ سمن سرا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: همچنین ۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، اعتیاد و اجرای طرح‌های فرهنگی در مناطق حاشیه شهر تخصیص یافته که امید است با همکاری سازمان‌های مردم نهاد این طرح‌ها را اجرا کنیم.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار