اصفهان؛

فعالیت 86 شبکه مراقبت برای مبارزه با آفت سِن در استان اصفهان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای مبارزه با آفت سِن در استان اصفهان در سال زراعی جاری51 شبکه مراقبت دولتی و 35 شبکه بخش خصوصی در استان اصفهان فعالیت می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسنعلی رحیمی افزود: اولین ریزش سن دراسفندماه سال گذشته دراردستان و پس ازآن در شهرستان ‌های آران و بیدگل، کاشان و مناطق مرکزی مشاهده شد که با انجام اقدامات لازم، مبارزه با سن مادر در این مناطق از استان ابتدای امسال پایان یافت.

وی اضافه کرد: طبق روال هرساله ریزش آفت سن درمناطق کویری در نیمه دوم اسفندماه، در مناطق گرمسیری در دهه دوم فروردین ماه و در مناطق سرد استان در اواخر فروردین رخ می‌ دهد.

رحیمی افزود: پیش بینی می شود مبارزه با سِن در 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تا پایان سال زراعی انجام شود.
وی افزود: مبارزه با سن مادر درمناطق مرکزی نیزاز 16 فرودرین ماه سالجاری در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و مبارکه آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در مناطق سردسیر نیز از پنجم اردیبهشت ماه مبارزه آغاز شده و تا دو هفته دیگر ادامه دارد.
رحیمی گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تا ششم اردیبهشت ماه سالجاری، در 46 هزار و 117 هکتار از مناطق استان مبارزه با سن مادر انجام گرفته و بیشترین سطح مبارزه متعلق به شهرستان اصفهان با 20 هزار و 610 هکتار است.

وی اعلام کرد: در مرحله بعد مبارزه با پوره (نوزاد سِن) از هفته جاری آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه می یابد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.