اصفهان؛

مبارزه با آفت سِن در 600 هکتار زیرکشت غلات در اردستان انجام می شود

مدیر جهاد کشاورزی اردستان از مبارزه با پوره سِن غلات در شهرستان اردستان از 10 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر صالح  ابراز کرد: کار مبارزه با سن غلات در دو مرحله شامل سن مادر و پوره معادل 600 هکتار در سطح شهرستان انجام می گیرد.

وی با بیان این که در سال زراعی گذشته مبارزه با سن غلات در بیش از 5 هزار هکتار از مزرعه های گندم و جو شهرستان اردستان انجام شد تصریح کرد: امسال نیز با جدیت کار مبارزه با سن غلات در سطح کشت زارهای شهرستان ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار کرد: سن مادر یکی از مهمترین آفت های گندم و جو است که زمستان ها را در زیر بوته های گون و گیاهان وحشی در مراتع، کوه ها و ارتفاعات به سر برده و اوائل بهار با شروع گرما به مزارع هجوم می آورد.

صالح در خصوص اقدام های مهم جهاد کشاورزی در بحث اقتصاد مقاومتی و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: مبارزه با آفت های گندم در شهرستان از 10 اسفندماه سال 95 آغاز و تا کنون سطح 5871 هکتار از مزارع مذکور انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش نسبی بارندگی در سال جاری خاطرنشان کرد: تاکنون 88 میلیمتر بارندگی در شهرستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته که 85 میلیمتر بوده 10 درصد افزایش داشته و وضعیت مزارع نسبت به مدت مشابه سال قبل مطلوب تر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با تلاش کشاورزان و حمایت جهاد کشاورزی در سال 95 مقدار 6 هزار و 750 تن گندم مازاد بر مصرف این شهرستان به سیلوهای استان اصفهان تحویل شده است.

صالح از کشاورزان درخواست کرد نسبت به مبارزه با علف‌های هرز اقدام کرده ضمن هماهنگی با کارشناسان بخش زراعت جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه با سن غلات اقدام کنند.

شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.