اصفهان؛

داشتن انگیزه و رغبت در دانش‌آموزان مهم‌ترین دلایل موفقیت در تحصیل است

کارشناس مشاوره تحصیلی در نطنز گفت: دانش‌آموزان در استعداد، توانایی، علایق و نحوه شکوفایی با یکدیگر تفاوت دارند و مشاوره به دانش‌آموزان باید به روز و کاربردی باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عصر امروز جلسه هدایت و مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم با حضور استاد دانشگاه و کارشناس مشاوره و هدایت تحصیلی و همچنین با حضور اولیای دانش‌آموزان و مسؤولان آموزش و پرورش نطنز در کانون شهید مطهری نطنز برگزار شد.

حسنعلی میرزابیگی در این جلسه اظهار کرد: اگر انتخاب رشته تحصیلی با علاقه و رغبت دانش‌آموزان صورت گیرد از علاقه آنان به ادامه تحصیل علم کاسته نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علل ترک تحصیل دانش‌آموزان انتخاب رشته از روی ناآگاهی است، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی مدون، اعتماد به نفس و امید می‌توان استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا و به سمت انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی هدایت کرد تا زمینه موفقیت تحصیلی برای دانش‌آموزان، خانواده و جامعه را به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: خانواده‌ها فقط در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌هایی که ممکن دانش‌آموزان را با خطر مواجه کند نقش اصلی را ندارند بلکه همکاران فرهنگی و مسؤولان آموزش و پرورش نیز می‌توانند در کنترل این معضل و ایجاد فضای مناسب برای مواجه نشدن دانش‌آموز با این معضل، نقش اساسی ایفا کنند.

وی داشتن انگیزه و رغبت به تحصیل دانش‌آموزان را از مهم‌ترین دلایل موفقیت در تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در استعداد، توانایی، علایق و نحوه شکوفایی با یکدیگر تفاوت دارند و مشاوره به دانش‌آموزان باید به روز و کاربردی باشد.

میرزابیگی اضافه کرد: مشاور باید با شناخت روانی دانش‌آموزان راه مشاوره در لحظه‌های حساس و ضروری را  به آن‌ها را بشناسد و آن‌ها را به بهترین راه ممکن هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه تغذیه صحیح در یادگیری دانش‌آموزان به خصوص در زمان برگزاری امتحانات کنکور مؤثر است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول تغذیه منجر به بهبود عملکرد تمامی اعضای بدن از جمله سیستم مغز و حافظه می‌شود بنابراین دانش‌آموزان برای همیشه از یک رژیم صحیح غذایی در یادگیری و مهارت تغذیه کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.