بوریس جانسون: روسیه باید دست از حمایت بشار اسد بردارد

وزیر خارجه انگلیس معتقد است مسکو با اقدامی معقول باید دست از حمایت حکومت بشار اسد بردارد.

بوریس جانسون: روسیه باید دست از حمایت بشار اسد بردارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ "بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس در مقاله‌ای برای روزنامه ساندی تلگراف اعلام کرد مسکو باید به حمایت‌های خود از حکومت بشار اسد پایان دهد.

در بخشی از این مقاله آمده است: مسکو باید با "اقدامی معقول" از حمایت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دست بردارد و به ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه تروریستی داعش بپیوندد. در حال حاضر، بیش از ۶۰ کشور با پیوستن به ائتلاف بین‌المللی با این گروه تروریستی مبارزه می‌کنند. روسیه باید ۶۰ کشور حاضر در ائتلاف بین‌المللی را همراهی کند و در کنار آن برای حفظ منافع استراتژیک خود در سوریه روابط سازنده‌ای با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برقرار سازد.

وی در ادامه این مقاله با مطرح کردن ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه آورده است: مسکو باید به برقراری آتش بس در سوریه متعهد شود و به استفاده از تسلیحات شیمیایی و حمایت نظامی از دولت بشار اسد پایان دهد و با یک توافق سیاسی، مردم سوریه را از حکومت استبدادی او نجات دهد.

جانسون معتقد است بحران اخیر در سوریه در واقع فرصتی برای کرملین بود تا با اقدامی معقول از حمایت بشار اسد دست بردارد؛ در این صورت، هم به ائتلاف مبارزه با داعش می‌پیوندد و هم از منافع خود در سوریه حفاظت می‌کند.

در پی تحولات اخیر در سوریه، وزیر امور خارجه انگلیس سفر خود به مسکو را لغو کرد. قرار بود بوریس جانسون ۱۰ آوریل به مسکو سفر کند. وزارت خارجه روسیه لغو سفر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، به مسکو را ناشی از بهانه تراشی‌های پوچ، بی اساس و نامعقول خواند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۷:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
کشورهای غربی داعش را بوجود اوردند حال با حمایت از ان میگویند میخواهیم ان را از بین ببریم و هر کس با سوریه که ان را به ویرانه تبدیل کرده اند همراهی کند ما انرا تحریم میکنیم و کشورهایی که خود داعش را تقویت میکنند داعیه مبارزه با داعش را دارند و روسیه هم باید بما بپیوندد که این همان یک بام و دو هوا است انگلیس کثیفترین حکومت در سطح جهان امروز است.
آخرین اخبار