وزیر دفاع انگلیس: روسیه مسئول حمله شیمیایی در سوریه است

مایکل فالون مدعی شد حمایت کرملین از سوریه باعث حمله شیمیایی اخیر در این کشور شد.

وزیر دفاع انگلیس: بشاراسد باید دولت سوریه را ترک کند به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس مدعی شد روسیه مسئول مرگ شهروندان سوری در حمله شیمیایی اخیر در سوریه است. فالون در مطلبی ادعایی در «ساندی تایمز» نوشت کرملین با حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه مسئول وقوع این حمله شیمیایی است.
 
فالون سه‌شنبه گذشته حمله شیمیایی به سوریه را «وحشیانه، غیر اخلاقی و غیر قانونی» توصیف کرد و پاسخ آمریکا به این حملات و شلیک موشک به حمص سوریه را «اقدامی درست» دانست.
 
فالون در ادامه اعلام کرد سوریه به دولتی نیاز دارد که بشار اسد هیچ نقشی در آن ایفا نکند. وی این کار را دشوار اما ممکن عنوان کرد. وزیر دفاع انگلیس بر این باور است که برای برقراری ثبات در سوریه، اسد باید از قدرت کنار رود.

روز گذشته رسانه‌های گزارش دادند جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا پیش از اعلام موافقت خود به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای حمله به سوریه به صورت تلفنی درباره این حمله با فالون رایزنی کرده بود.

گفتنی است در پی حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس با پیش‌بینی احتمال واکنش تند روسیه به این حمله، روز گذشته سفر برنامه‌ریزی شده خود به مسکو را لغو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار