رایزنی‌های بین‌المللی در نشست گروه هفت در مورد سوریه

وزرای امور خارجه گروه هفت نشست خود در مورد سوریه را آغاز کردند .

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزرای امور خارجه گروه هفت که از روز دوشنبه در توسکانی ایتالیا گردهم آمده‌اند، نشست روز سه‌شنبه خود را با نشستی در مورد سوریه آغاز کردند که به ترکیه و کشورهای عرب متحد نیز تسری داده شده است.

نشست روز سه‌شنبه حدود ساعت هفت و 45 دقیقه به وقت محلی (پنج و 45 دقیقه به وقت گرینویچ) گرد یک میز بزرگ مستطیل شکل با حضور وزیران امور خارجه هفت قدرت بزرگ (آمریکا، آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا، فرانسه و ایتالیا) و همچنین دیپلمات‌های بلندپایه ترکیه، امارات عربی متحده، عربستان سعودی، اردن و قطر آغاز شد.

آنجلینو آلفانو وزیر امور خارجه ایتالیا میزبان این نشست دوشنبه توضیح داده بود که هدف از این نشست یافتن راه‌هایی برای احیای روند حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه سوریه و دور کردن شبح بالا گرفتن تنش نظامی است.

حمله آمریکا نیز در واکنش به حمله شیمیایی مشکوک در تاریخ چهارم آوریل در خان شیخون در شمال غرب سوریه که 87 کشته بر جا گذاشت، صورت گرفت.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز خواهان آن شد که رکس تیلرسون با «پیامی روشن و هماهنگ» برای روسیه، متحد اصلی رژیم بشار اسد، عازم مسکو شود.

از نقطه نظر او، باید مسکو را تحت فشار گذاشت تا حمایت خود را از بشار اسد متوقف کند.

دوشنبه، آمریکا به رئیس جمهور سوریه در مورد حملات جدید شیمیایی اخطار داد و خاطر نشان کرد که در حمله هفته گذشته 20 درصد نیروی هوایی سوریه را زمین‌گیر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار