آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 30 فروردین/ حضور 83 کشور در این مسابقات

نشست خبری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه برگزار شد.

آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 30 فروردین/ حضور 83 کشور در این مسابقات
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر این دوره از مسابقات و سایر مسئولان روز یکشنبه 27 فروردین در سازمان اوقاف برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در خصوص این مسابقات گفت: خدا را شاکریم که توفیق برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی را که تجلی خداوند متعال است، به عهده داریم. امام صادق (ع) فرمودند: خداوند متعال در کلام خود و کتاب خود مظاهر تجلی خود را عرضه داشته است.
 
وی ادامه داد: قرآن کتاب معمولی و بشری نیست؛ بلکه تجلی‌گاه خداوند متعال است. قرآن کریم از جانب خداوند نازل شده است و در آیات متعددی به طور سریع و روشن مشاهده می‌کنیم که خدای متعال حی و قیوم است. برای او فنا و از بین رفتن وجود ندارد. همچنین قرآن از جانب پروردگار نازل شده و توسط پیامبر اکرم (ص) در اختیار مردم قرار گرفته است. قرآن کریم کتاب نفوذ ناپذیر، کامل و جامع است و از هر باطل و خرافه دور است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در خصوص برگزاری مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت برگزار می‌شود. 83 کشور در این مسابقات حضور دارند و همزمان 5 مسابقه بین‌المللی برای اولین بار برگزار خواهد شد. علاوه بر مسابقات آقایان، مسابقات بانوان، طلاب، روشندلان و بزرگ سالان برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: از همه رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که مسابقات را اطلاع رسانی کنند تا همه مردم از این مراسم اطلاع داشته باشند. به لحاظ محتوایی به موضوعات امروز جامعه می‌پردازیم و شعار این دوره «یک کتاب یک امت» است که بر گرفته از قرآن کریم است. وحدت، استکبارستیزی، سبک زندگی اسلامی، آسیب شناسی، مسائل خانواده، همسرداری، ازدواج آسان، فاجعه منا، شهدای قرآنی از بخش‌های محتوایی مسابقات قرآن کریم است.
 
وی افزود: 40 داور بین المللی و داخلی این مسابقات را مدیریت می‌کند که 16 نفر آنها خارجی و 24 نفر ایرانی هستند. همچنین 400 مهمان قرآنی خواهیم داشت. اولین کشوری هستیم که 5 مسابقه بین المللی را برگزار می‌کنیم و این نشان از ظرفیت بالای ایران است.
 
در پایان این مراسم از نشان و پوستر نمایشگاه رونمایی شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار