زیباکنار؛ میزبان مسابقات ملی قرآن کریم می‌شود

سی و نهمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در قالب جشنواره بزرگ قرآنی و با حضور بیش از 600 نفر از چهره‌های برگزیده قرآنی کشور از 25 مهر تا شش آبان در مجتمع فرهنگی زیباکنار گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج و معارف قرآنی در سطح جامعه را در نظر دارد. به همین منظور سی و نهمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در قالب جشنواره بزرگ قرآنی و با حضور بیش از 600 نفر از چهره‌های برگزیده قرآنی کشور از 25 مهر تا شش آبان در مجتمع فرهنگی زیباکنار گیلان برگزار می‌کند.

نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم امروز یکشنبه 18 مهر با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی دبیر اجرایی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان مهر اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

در این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی دبیر اجرایی مسابقات ملی قرآن کریم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، در رابطه با برگزاری مسابقات ملی قرآنی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این توفیق بزرگ را داشته تا سالانه مسابقات قرآن کریم را در راستای ایجاد فضای قرآنی و ترویج علوم و فنون و معارف قرآنی برگزار کند.

وی افزود: از سال‌های گذشته تا مسابقات به بخش استانی برسد به زمستان برمی‌خوردیم که عموما قاری و مبتحل سلامت آوایی خود را از دست می‌داد.

حسینی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تلاش سازمان بر این بود تا مسابقات استانی در بهار و تابستان به اتمام رسیده و در پاییز مسابقات کشوری را برگزار کند.

وی افزود: مسابقات سال جاری به خاطر دهه محرم به بعد از عاشورای حسینی موکول شد که در 25 مهر در زیباکنار برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی عنوان کرد: ماه محرم و قیام امام حسین (ع) یک قیام کاملا قرآنی بود و از مصادیق بارز مبارزه با استکبار است و ما نیز از برگزاری این مسابقات در ماه محرم استقبال می‌کنیم.

وی افزود: شعار این مسابقات را از سلام امام حسین (ع) در شب عاشورا گرفته ایم که ایشان فرمودند: «انی احب صلاه و تلاوت کتابه» (من برپا داشتن نماز و خواندن قرآن را دوست می‌دارم.)

حسینی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات گفت: افتتاحیه مسابقه از 25 مهر ماه آغاز شده و اختتامیه مسابقه در بخش برادران اول آبان است.

وی افزود: از دوم آبان مسابقات خواهران در بخش دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و حفظ و ترتیل و قرائت آغاز شده و 7 آبان اختتامیه کلی مسابقات را خواهیم داشت.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ مسابقات سراسری جمهوری اسلامی ایران ما برگزاری کامل مسابقات را در شبکه قرآن هر روز در سه نوبت صبح‌، عصر و شام خواهیم داشت.

وی افزود: از آنجایی که متسابقین همه از نوابغ کشوری هستند، کیفیت این مسابقات از نمونه بین‌المللی خود بالاتر خواهد بود.

حسینی عنوان کرد: سال گذشته اولین سالی بود که مسابقات و آیین‌نامه شورای توسعه برگزار شد و متسابقین در دو رتبه ممتاز و عالی دسته‌بندی شدند؛ لذا امسال نیز با کمی تغییرات به همان شکل ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص جوایز این مسابقات تصریح کرد: به نفرات اول در این مسابقات شش میلیون تومان، و به نفرات دوم 5 میلیون تومان به همراه تسهیلاتی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان، تحصیل رایگان، اعزام به مسابقات بین‌المللی و برخی ملاحظات در راستای معافیت از سربازی را اعطا خواهیم کرد.

حسینی خاطرنشان کرد:‌ در این مسابقات برنامه های جانبی مانند برگزاری محافل قرآنی، برگزاری نمایشگاه قرآن، 52 کارگاه آموزشی با حضور اساتید و چهره‌های سرشناس قرآن، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و مسابقات عمومی برای بینندگان را خواهیم داشت.

وی در پایان بیان کرد: در این مسابقات یک تیم کارگردانی هنری با مشارکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزاری مسابقات در صحنه برعهده دارند.

در پایان از پوستر مسابقات قرآنی نیز رونمایی شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار