اصفهان؛

"آیین، رسوم، سنت" موضوع گاه سوم جشنواره چهارگاه

نگارش داستان کوتاه با موضوع "آیین، رسوم، سنت" در گستره‌ ایران، اسلام و اقلیت‌های قومی و دینی موضوع گاه سوم جشنواره "چهارگاه" است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان به ‌منظور شناسایی، معرفی و ارج‌نهادن به نویسندگان شهر اصفهان و زمینه‌سازی برای ترغیب و تشویق علاقه‌مندان به داستان‌نویسی، در هر فصل، جشنواره‌ داستان‌نویسی چهارگاه را برگزار می‌کند.

موضوع گاه سوم این جشنواره، نگارش داستان کوتاه با موضوع "آیین، رسوم، سنت" در گستره‌ ایران، اسلام و اقلیت‌های قومی و دینی استکه فقط در یک بخش برگزار می شود و بخش آزاد ندارد.

آنچه در این گاه مورد نظر بوده، محور قرار دادن سنت‌ها، آداب و رسوم دینی، مذهبی و ایرانی‌‌ است و هدف از آن ثبت و ضبط آداب و سنن ملی و دینی چه آنها که کاملا به دست فراموشی سپرده شده‌اند و یا در آستانه‌ی فراموشی‌اند و چه آنهایی که هستند و همچنان در میان مردم رواج دارند.

با توجه به قرار گرفتن گاه سوم جشنواره چهارگاه در ماه محرم و صفر، مراسم و آیین‌های این ایام می‌تواند دستمایه‌ اصلی نگارش داستان‌های آیینی قرار گیرد وتوجه به این نکته ضروری‌ است که داستان‌های ارسالی باید محور خود را بر پایه‌ این آیین و رسوم قرار داده و بستر داستانی خود را در این حال و هوا خلق کند.

شرکت برای همگان آزاد بوده و آثار باید به زبان فارسی معیار و در قالب داستان کوتاه و داستان‌های ارسالی نباید پیش‌تر در کتاب، مجله و رسانه‌ی مکتوبی منتشر شده باشد.

هر فرد با دو اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند و آثاری که پس از زمان تعیین‌شده به دبیرخانه ارسال شود، در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.

هر یک از علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند با مراجعه به سایت WWW.LCCI.IR فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و سپس آثار خود را در قالب فایل word با قلم Nazanin B فونت 14 ارسال کند.

آخرین مهلت ارسال آثار به سومین گاه جشنواره "چهارگاه" پنجم آذرماه است و مراسم پایانی آن دوم دی ماه 95 برگزار می شود که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32602014 ( 9 صبح تا 14 بعدازظهر) تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.