تجهیز و نوسازی 4 هزار و 580 هکتار از اراضی شالیزاری

تجهیز و نوسازی 4 هزار و 580 هکتار از اراضی شالیزاری با اعتبار 50 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم افتتاح طرحهای کشاورزی مازندران به صورت ویدئو کنفرانس به تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری اشاره کرد و گفت: 4580 هکتار از این اراضی با اعتبار 50 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که بهره وری آب و امکان مکانیزه کردن کشت در مراحل مختلف افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه با تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری امکان کشت دوم هم افزایش خواهد یافت افزود:این امر باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان خواهد شد در حالیکه در سال گذشته در 30 هزار هکتار کشت برنج دوم انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی به افزایش بهره وری آب کشاورزی در مزارع استان اشاره کرد و گفت: امروز 1200 هکتار و مزارع و باغات استان با اعتبار مصوب 19 میلیارد افتتاح خواهد شد که سطح بهره برداری از مزارع استان به 8 هزار هکتار خواهد رسید .

حجتی افزود: مرحله اول تولید هیدروفونیک تولید گل و گیاه در شرکت زراعی دشت ناز در 5 هکتار افتتاح خواهد شد که دو هزار تن محصول سیفی و سبزی و محصولات گلخانه ای تولید می شود.

وی به پرورش ماهی در قفس در استان های شمالی اشاره کرد و گفت: تاکنون 38 فقره موافقت اصولی با ظرفیت 38 هزار تن انجام شده است.

وی به بهره برداری باغ در اراضی شیب دار به 1200 هکتار در 16 شهرستان اشاره کرد و افزود : 3200 نفر در اینب اغات مشغول به کار می شود که 10.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

حجتی به بهره برداری از مرغداری مادر 30 هزار قطعه ای اشاره کردو گفت: با افتتاح آن ظرفیت افزایش جوجه یک روزه ما افزایش خواهد یافت که 26 درصد آن در مازندران تولید می شود.

دکتر روحانی رییس جمهور به اهمیت همه این موضوعات تاکید کرد و گفت: اگر وزاتخانه های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و نیرو دست به دست هم بدهند و نوسازی و تجهیز اراضی کشاورزی و امکانات را انجام دهند می توانیم مشکلات حوزه اشتغال را مرتفع سازیم.

وی افزود: نباید راضی باشیم که از اراضی یکبار در سال استفاده کنیم، دو بار شدن و سه بار شدن بهره برداری از این اراضی بسیار اهمیت دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه نباید به یکبار بهره برداری از این اراضی راضی بود گفت: زمینه برای صادرات آماده است و کشور روسیه و سایر کشورها آماده دریافت این محصولات هستند و آنچه مهم است سازماندهی مناسب است که باید انجام شود.

رئیس جمهور طرح های کشاورزی را با نام خدا و توسل به روح بلند مولای متقیان افتتاح کرد.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.