رئیس جمهوری وارد مازندران شد/ اهمیت دریای خزر برای ایران از لحاظ اقتصادی تا روابط سیاسی/ به دنبال انتخابات اخلاقی و شکوهمند باشیم

رییس جمهور در افتتاح ویدئو کنفرانسی در مازندران گفت: دریای خزر از لحاظ اقتصادی، گردشگری و روابط سیاسی با منطقه و انرژی، اهمیت زیادی برای کشورمان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی طرح های استان مازندران در بندر امیر آباد گفت: توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای منطقه از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان و اورآسیا و دیگر کشورهای منطقه برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی تامین امنیت برای سرمایه گذاران را از جمله وظایف دولت برشمرد و افزود: 500 میلیارد ریال دولت و هزار میلیارد ریال مردم در این منطقه سرمایه گذاری کردند.

روحانی ادامه داد: تمام پست اسکله های بندرامیرآباد توسط بخش خصوصی در حال تکمیل است و این نشان از ظرفیت بسیار بالای مردم دارد.

رییس جمهور با اشاره به طرح توسعه بندر امیر آباد و بندر انزلی با ظرفیت بالا گفت: امروز در این بندر طرح های خوبی افتتاح شده است و این نشان می دهد که کشور در حال توسعه است و کشورهای منطقه هم اعتماد بیشتری به جمهوری اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه این امر تحول بزرگ و بسیاری خوبی برای کشور محسوب می شود افزود: روابط اقتصادی ایران با روسیه پارسال 80 درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که صادرات و واردات ما با کشورهای منطقه در حال گسترش است.

وی گفت: با گسترش خط ریلی راه آهن قصد داریم کالایی که از جنوب کشور و از طریق بندر چابهار وارد کشور می شود را از طریق اسکله رورو به بندر امیرآباد در شمال کشور برسانیم و از آنجا راهی کشورهای حاشیه دریای خزر شود که این کار برای ما اهمیت خاصی دارد.

همچنین رئیس جمهور کشورمان تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری، انبار کالاهای وارداتی و صادراتی، مخازن روغن های خوراکی و سیلوهای غلات در بندر امیر آباد و چند طرح دیگر را با جمله معروف الا برکت لله افتتاح کرد.

 روحانی در ابتدای ورود به مازندران در فرودگاه ساری در جمع خبرنگاران گفت: دیدار با مردم استان مازندران، پیگیری پیشرفت طرح ها و تکمیل تعداد دیگری از طرح ها از اهداف سفر یک روزه من به استان مازندران است.

وی افزود: یکی از طرح های مهمی که در این سفر مدنظر ماست طرح توسعه بندر امیرآباد و اتصال آن به ریل راه اهن است که برای تحرکات ما در منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.

روحانی گفت: از تلاش های مهمی که دولت ارتباط شمال کشور به مرکز کشور است که در این راه طرح تعریض جاده های فیروزکوه ، هراز و چالوس از جمله این اقدامات است تا در وقت و سوخت صرفه جویی شود و سلامت مردم هم مدنظر است.

رئیس جمهوری وارد مازندران شد

در سفر یکروزه حسن روحانی به مازندران از 33 طرح در بخش های کشاورزی، صنعتی، خدماتی و بهداشتی بهره برداری و عملیات اجرایی 10 طرح آغاز می شود .

روحانی پس از ورود به مازندران، عازم بندر امیرآباد در شرق استان و شهرستان بهشهر می شوند و در این بندر از طریق ویدئوکنفرانس، طرح های در نظر گرفته شده مازندران را افتتاح می کند.

بهره برداری کارخانه کاغذ و 6پست اسکله در بندر امیر آباد، کارخانه زغال شویی البرز مرکزی در سوادکوه، آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین شهرک صنعتی مازندران در بهشهر ، بیمارستان خصوصی تنکابن، نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر، آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین پایانه صادراتی گل و گیاه ومحصولات خاویاری و شیلاتی کشور در جویبار و بهره برداری کمربندی بابل ازجمله این طرحهاست.

حسن روحانی در آئین افتتاح پروژه های عمرانی در مازندران افزود : باید بگذاریم این مرغ خوش آواز اخلاق و آرامش در زندگی ما ادامه داشته باشد و به آن تیراندازی نکنیم و این فرشته اخلاق همچنان بالای سر ما به پرواز بپردازد.

وی گفت : برای چه و که باید دین خود را بفروشیم ، چرا باید اخلاق و صداقت را فدا کنیم، باید شرایطی ایجاد کنیم که انتخابات اخلاقی و شکوهمند داشته باشیم و به خیر کشور و دین مبین اسلام باشد.

 ادبیات انتخاباتی متناسب 

رئیس جمهوری اظهار داشت : شرایط انتخاباتی ما با کشورهای اروپایی و آمریکایی تفاوت دارد و ما زیر چتر ولایت فقیه ، قانون اساسی و بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داریم و از همه مهم تر ، ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و باید ادبیات ما نیز با شرایط بزرگان دین ما همخوانی داشته باشد.

روحانی افزود : باید همه ما کینه ها را کنار بگذاریم و برادرانه در کنار یکدیگر کار کنیم ، چرا که کینه ها خواب و نشاط را از انسان سلب می می کند.

رئیس جمهوری تاکید کرد : ما باید زمینه ای را فراهم کنیم که مردم ما در سایه نشاط و شادابی و امنیت زندگی کنند.

پذیرش رقیب

وی در ادامه گفت: ما باید رقیب را بپذیریم و نباید نسبت به حضور رقیب اخم کنیم و نگران باشیم ، نباید به گونه ای فکر کنیم که حضور رقیب زندگی را بر ما تنگ می کند و با دیدن آن جوری حرکت و به گونه ای برخورد کنیم که انگار نمی خواهیم رقیب را ببینیم.

 روحانی افزود : ما همه اهل یک کشور و مملکت هستیم و باید برای آبادانی کشور تلاش داشته باشیم و همه تلاش خود را برای تولید و اشتغال جوانان به کار بگیریم .

وی ادامه داد : همه ما باید از خوشی و نشاط مردم خوشحال باشیم و دست به دست هم بدهیم تا کارها پیش برود.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که همه باید گفتمان خود را کار و تلاش و اشتغال قرار دهیم ، گفت : انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید با یک تحرک بسیار خوب و حضور باشکوه مردم همراه شود چراکه ما در شرایط حساسی قرار داریم و باید وحدت و قدرت خود را به دنیا نشان دهیم.

 روحانی در پاسخ به منتقدان افزایش تحرک دولت یازدهم ، اظهار داشت : دولت با برنامه ریزی که در ابتدای کار انجام داد در طول سال از جمله دهه فجر، هفته دولت ، ابتدا و انتهای سال و تمامی مناسبت ها پروژه هایی را برای افتتاح داشته است.

وی افزود : این روند نیز با برنامه ریزی در روزهای آخر دولت یازدهم ادامه داشته و این نمایش تلاش کارگزاران دولت، نمایندگان مجلس و به طور کلی همت ملی است.

روحانی گفت : همه ما باید از تحرکی که برای توسعه کشور انجام می شود و از نشاط مردم خوشحال باشیم.

وی با اشاره به وضعیت سرمازدگی باغ های مرکبات مازندران گفت : دولت در حد مقدور کمک هایی را برای جبران خسارات به باغداران داشته است.

رئیس جمهوری تاکید کرد : کارهای بزرگی در حوزه های عمرانی در استان مازندران در دست اجراست و دولت مصمم به خدمتگزاری به مردم است.

طرح های بزرگ سرمایه گذاری بندر امیرآباد بهره برداری شد

خودکفایی در تولید کاغذ با حمایت از تولید داخلی

راه اندازی مرحله ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.