ساری،

برگزاری ستاد اوقات فراغت در کانون های مساجد مازندران

ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به منظور برنامه ریزی برای تعطیلات و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در قالب طرح آسمانی ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدفوقی مسئول ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در اولین نشست اعضای ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد استان با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری در ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان سال گذشته موفق عمل کردند، گفت: کانون های مساجد این استان همه ساله با تشکیل ستاد اوقات فراغت در قالب طرح آسمانی ها، برنامه ریزی برای تابستان همه آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در جوار مساجد را در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت به شعارسال و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در برنامه ریزی های اوقات فراغت این کانون ها مورد توجه است، افزود: ارتقای سطح معلومات علمی و دینی مخاطبان و بزرگداشت مناسبت های مذهبی و مقارن با ایام اوقات فراغت نیز در کانون های مساجد استان اجرایی می شود.

فوقی گفت: فراغت تابستان فرصتی مغتنم برای فراهم آوردن بستری مناسب جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه های کانون های فرهنگی مساجد است که این امر با برنامه ریزی و تنوع بخشی به فعالیت ها محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و ۸۲ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان مازندران فعالیت دارند، نگارش طرح های بومی استان با موضوع اوقات فراغت را از سوی کانون های مساجد استان خواستار شد.

فوقی با بیان اینکه تلاش داریم افتتاحیه اوقات فراغت در مرکز استان و منطقه ویژه تنکابن برگزار شود، گفت زمان ثبت نام کلاس های اوقات فراغت ١-٣١ خرداد ماه سال جاری اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح های اوقات فراغت مساجد از حضور مبلغین اعزامی قم استفاده می شود، افزود: کانون هایی که نیاز به روحانی مبلغ دارند و فضای کافی جهت اسکان رادارند درخواست حضور روحانی را تا ٧اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه کانون های مساجد استان اعلام نمایند.

فوقی گفت: با بهره گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان با همکاری ادارات فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان ها نسبت به ثبت نام کلاس های اوقات فراغت اقدام شود.

وی با بیان اینکه جهت استفاده از مدارس در برگزاری کلاس های اوقات فراغت مساجد با آموزش و پرورش مکاتبه خواهد شد، افزود: امسال طی زمان بندی از پایگاه های اوقات فراغت بازدید می شود.

فوقی ١٨-٣١ شهریور ماه سال جاری را زمان برگزاری مراسم اختتامیه اوقات فراغت مساجد اعلام کرد و نگارش دو طرح ویژه بانوان با موضوع حضرت خدیجه (س) و حضرت معصومه (س) را با محوریت طرح اوقات فراغت تابستان خواستار شد.

وی با بیان اینکه جهت اخذ اعتبار فرهنگی با شهرداری مکاتبه می شود، از برگزاری جلسه مشترک با حضور دستگاهای مرتبط با طرح اوقات فراغت تابستان جهت استفاده از ظرفیت آن دستگاهها خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار