اصفهان؛

گرامیداشت دانشگاه اصفهان در چین

هیأت دانشگاه اصفهان به عنوان مدعوین بین‌المللی در مراسم نود و ششمین سال تأسیس دانشگاه شیامن شرکت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان،در مراسم افتتاحیه روز دانشگاه اصفهان که در کشور چین برگزار شد، ابتدا پرفسور «شائولین نان» معاون بین‌الملل دانشگاه شیامن با خوشامدگویی به هیأت دانشگاه اصفهان به اهمیت حضور این هیأت در توسعه روابط علمی و همکاری‌های دوجانبه اشاره  و اظهار امیدواری نمود که حضور هیأت دانشگاه اصفهان در دانشگاه شیامن نتایج پرباری را به دنبال داشته باشد.

 در ادامه این مراسم سید کمیل طیبی مشاور رئیس دانشگاه در امور بین‌الملل و مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان نیز ضمن معرفی دانشگاه اصفهان به تشریح همکاری‌های بین دو دانشگاه پرداخت و عنوان کرد: توسعه روابط پایدار بین دو کشور از طریق تعمیق روابط علمی بین دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

همچنین دکتر «وو» معاون آموزشی دانشگاه شیامن خواستار همکاری‌های گسترده در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت از طریق مبادله استاد و دانشجو شد.

در ادامه فریدون الهیاری عضو هیأت علمی گروه تاریخ و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز به معرفی جاذبه‌های اصفهان پرداخت و خواستار توسعه روابط توریستی بین شهرهای اصفهان و شیامن گردید. 

همچنین  نمایشگاه عکس و پوستر شهر اصفهان افتتاح و مورد استقبال پرشور دانشجویان قرار گرفت، در این غرفه عکس‌های زیادی برای نشان دادن ویژگی‌های دانشگاه اصفهان به نمایش در آمده بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در ادامه برنامه‌های روز دانشگاه اصفهان، هر یک از اعضای هیأت دانشگاه در گروه مختلف  حاضر شده و ضمن ارائه سخنرانی خود به نحوه ایجاد همکاری در زمینه آزمایشگاه‌های مشترک،  مبادله دانشجو و استاد و استاد راهنمای مشترک بحث و تبادل نظر به عمل آوردند.

شایان ذکر است طیبی با معاون مطالعات چین و نماینده انستیتوی کنفوسیوس چین و رئیس دانشکده زبان‌های خارجی ملاقات و طرفین توافق نمودند که در اسرع وقت در زمینه تأسیس بنیاد کنفوسیوس در دانشگاه اصفهان و مبادله مدرسین زبان‌های چینی و فارسی اقدام نمایند.

سید کمیل طیبی مشاور رئیس دانشگاه در امور بین‌الملل و مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی، فریدون الهیاری رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان و عضو هیأت علمی گروه تاریخ، سعید اعظم عضو هیأت علمی گروه ریاضی، منصور شریعتی  عضو هیأت علمی گروه زیست‌شناسی، حسن سبزیان عضو هیأت علمی دانشکده شیمی از اعضای هیأت دانشگاه اصفهان بودند.

همچنین اسماعیل حسن‌زاده عضو هیأت علمی دانشکده علوم، مجید مقدم عضو هیأت علمی دانشکده شیمی، امیر لهراسبی عضو هیأت علمی دانشکده علوم و مدیر گروه فیزیک و مجید مرادمند عضو هیأت علمی دانشکده علوم هیأت اصفهانی را همراهی کرده، برنامه‌های بازدید و ملاقات از دانشگاه شیامن، دانشگاه سان یات سن، دانشگاه مطالعات خارجی گوانگدوگ را از روز پنجشنبه ۱۷ فروردین با ورود به شهر شیامن در استان فوجیان شروع کردند.

هیأت دانشگاه اصفهان به عنوان مدعوین بین‌المللی در مراسم نود و ششمین سال تأسیس دانشگاه شیامن شرکت کردند؛ در این مراسم  رئیس دانشگاه شیامن از حضور هیأت دانشگاه اصفهان  تجلیل به عمل آورد. 

در ادامه این سفر، الهیاری، طیبی و اعظم از اداره گردشگری شهر شیامن دیدن نمودند. لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور مسئولین گردشگری و نمایندگان تورهای گردشگری شهر شیامن تشکیل شده بود، ضمن تشریح زمینه‌های گردشگری شهرهای اصفهان و شیامن، الهیاری خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه در قالب مبادله تورهای گردشگری و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های گردشگری در هردو شهر شد و مقرر شد یک گروه از شهر شیامن برای آشنایی بیشتر از اصفهان در آینده‌ای نزدیک بازدید نمایند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.