پلمب 17 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پلمب 17 مرکز متخلف مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

پلمب 17 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی با بیان اینکه برنامه سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط با هدف تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بوشهر اجرا شد، اظهار  داشت: در راستای نظارت و ارتقای سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی، ایمنی آب و موادغذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در بخش تولید و عرضه، سلامت غذا، دفع صحیح پسماند و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی های مستمر در ساعات اداری و غیر اداری در روزهای تعطیل تشدید شد.
 
وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها طی 45 روز توسط 3 هزار و 697 بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و صنوف حساس انجام شد و همچنین هزار و 323 مورد بازدید از اماکن عمومی به صورت روزانه انجام شد.

فخرایی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط 88 بار در شهرستان از سامانه آب رسانی بازدید و مقدار هزار و 826 کیلوگرم موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را با اجرای طرح ضربت جمع آوری و معدوم کردند، افزود: تعداد 17 مورد مرکز و اماکن متخلف پلمب شده است و همچنین در این راستا به لحاظ کنترل و پایش آب آشامیدنی، تعداد 3 هزار و 262 مورد کلرسنجی انجام که متصدیان متخلف به مراجع قضایی 539 مورد بوده است.

وی در خصوص جلوگیری از عرضه مواد دخانی اضافه کرد:  بازرسان بهداشت محیط به لحاظ کنترل اماکن و جلوگیری از عرضه مواد دخانی(قلیان میوه‌ای) تعداد 102 مورد بازرسی انجام داده‌اند و تعداد 4 مورد سفره‌خانه متخلف که اقدام به عرضه قلیان کرده بودند تعطیل شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و حساسیت موضوع، همه هتل‌ها، کمپ‌ها، ستادهای اسکان، پارک‌ها، مساجد و مدارس بازرسی و مطابق چک لیست آیتم‌های بهداشتی پایش شده‌اند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.