اظهارنظر برنی سندرز در خصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه

برنی سندرز، سناتور آمریکایی و کاندیدای سابق ریاست جمهوری، به حمله ترامپ به سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت باستل؛ برنی سندرز، کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سناتور ایالت ورمونت، در گفتگو با رسانه‌ها در خصوص حمله ناگهانی آمریکا به سوریه و آینده این دو کشور ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره گفت: "من نگران هستم این حملات می توانند باعث شوند آمریکا بار دیگر در یک درگیری نظامی طولانی مدت در خاورمیانه گرفتار شود. اگر تجربه 15 سال گذشته چیزی را نشان داده، این موضوع است که این گونه درگیری ها برای امنیت، اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار بوده است."

سندرز در این گفتگو ضمن ابراز نگرانی در خصوص درگیری نظامی در سوریه، بر حضور سیاسی و انجام اقدامات دیپلماتیک تاکید کرد. وی در این باره گفت: "آمریکا باید با سازمان های جهانی همکاری کند تا صلح و ثبات را به سوریه بیاورد، جایی که بیش از 400 هزار نفر کشته و بیش از 6 میلیون نفر آواره شده اند."
 
وی در ادامه افزود با اقدام ترامپ و تعلیق توافق های آمریکا و روسیه پس از حمله به سوریه، دستیابی به راه حل دیپلماتیک بسیار دشوارتر شده است.

سندرز در پایان اظهار کرد: "دولت ترامپ باید به مردم آمریکا توضیح دهد که هدفش از این دخالت نظامی در سوریه چه بوده و چه نتیجه ای را دنبال می کرده است؛ و این موضوع چگونه می تواند به دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه کمک کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا ه جنایتکار
آخرین اخبار