هیلی: حمله به سوریه اقدامی موجه بود/ آمريکا حاضر است حملات بيشتری علیه دمشق انجام دهد

نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی تهدید کرد این کشور حاضر است حملات بیشتری علیه نظام سوریه انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، مدعی شد نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم این کشور استفاده کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که ریاست ادواری شورای امنیت را نیز برعهده دارد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «در شش سال گذشته، جهان شاهد آن بوده است که حکومت سوریه و رهبر آن یعنی بشار اسد، مردم این کشور را چگونه دچار وحشت کرده است. این حکومت، صدها هزار سوری را به قتل رسانده و میلیون ها نفر را نیز آواره کرده است.

وی در ادامه ادعاهای خود درباره سوریه افزود: «این حکومت، قوانین بین‌المللی و چندین قطعنامه سازمان ملل متحد را نقض کرده است. سازوکار تحقیق و تفحص مشترک نیز بدون هیچ شک و تردیدی به این نتیجه رسیده است که رژیم سوریه علیه مردم خودش بارها از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.»

هیلی همچنین با اشاره به تجاوز نظامی آمریکا به سوریه گفت: این اقدام ما کاملا موجه بود.

وی در اظهاراتی بی‌اساس اضافه کرد: «دولت بشار اسد روز سه شنبه (هفته پیش) حمله شیمیایی دیگری علیه غیرنظامیان انجام داد که به قتل مردان و زنان و کودکان بیگناه به وحشتناک ترین شکل ممکن منجر شد. اسد فکر می‌کرد می تواند جان سالم به در ببرد؛ زیرا می دانست روسیه از او پشتیبانی می کند، اما شب گذشته (بامداد جمعه به وقت تهران) این وضع تغییر کرد؛ چرا که در روز چهارشنبه اتفاق دیگری رخ داد. در مواقعی که جامعه بین المللی به صورت مستمر به وظیفه خودش برای اقدام دسته جمعی عمل نکند، دولت‌هایی وارد عمل می‌شوند که مجبور می شوند خودشان به تنهایی اقدام کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعا کرد: «وقتی از تسلیحات شیمیایی استفاده می‌شود، آمریکا دست روی دست نمی گذارد. جلوگیری از گسترش و استفاده از تسلیحات شیمیایی، همسو با منافع حیاتی ملی ما قرار دارد.»

نیکی هیلی در حمایت از دستور تجاوز آمریکا به سوریه گفت: «نیروی نظامی ما پایگاه نظامی (سوری) را منهدم کرد که حمله شیمیایی (ادعایی) فوق از آنجا انجام شده بود. این اقدام ما کاملا موجه بود. دیگر نمی توانستیم در مقابل اقدامات اسد، پاسخی ندهیم. دیگر نمی‌توانستیم در مقابل جنایتهای او علیه بشریت فقط با کلمات توخالی عمل کنیم. زمان آن بود که بگوییم دیگر بس است. البته نه تنها باید می گفتیم بلکه زمان آن بود که اقدام عملی هم بکنیم. بشار اسد هرگز و هرگز، نباید دیگر از تسلیحات شیمیایی، استفاده کند.»

وی در ادامه تهدید کرد آمریکا حاضر است حملات بیشتری در سوریه انجام بدهد و گفت: «آمریکا شب گذشته (با حمله به سوریه)، اقدامی بسیار حساب شده را  صورت داد. ما آماده هستیم اقدامات بیشتری هم انجام بدهیم. اما امیدواریم این کار ضروری نباشد. زمان آن است که همه کشورهای متمدن، اتفاقات وحشتناکی را متوقف کنند که در سوریه رخ می دهد و رسیدن به راه حل سیاسی را مطالبه کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
سلام کره شمالی هم اکر امریکا را با خاکستر یکی کند هم حقدارد وکاملا مجاز است وهرکونه حملات فردی وکشورها به منافع امریکا در تمام جهان موجه است
Iran (Islamic Republic of)
واحدی
۱۰:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
بنظر من این همه حرف حدیث گرهی از این اقدام قدرت جهان یعنی امریکا کثیف باز نخواهد کرد و شخصا نگران ایند نه چندان دورهستم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
شعار همیشگی ما مرگ بر آمریکا و همپیمانانش به خصوص اسرائیل و آل صعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
دجال آخر الزمان دولت آمریکا و سازمانهای وابسته به او هستند که انشا الله با ظهور حضرت مهدی از بین خواهند رفت بزودی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
اگه جرات دارید کمیته حقیقت یاب به ادلب سوریه بفرستید. شما آمریکایی ها متجاوز به حقوق انسانها و ناقض قوانین بین المللی هستید. یه عده احمق جهان را با تروریستهایی که خودشان درست کرده اند به آشوب کشانده اند. مرگ بر آمریکا برازنده اتان می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
هیلی سگه . چقدر بد شکلی ، حیف نان .نفس کشیدن برای تو حرامه .
آخرین اخبار