اخبار لحظه به لحظه از حمله موشکی آمریکا به سوریه؛

تعلیق تفاهم‌نامه همکاری مسکو-واشنگتن در سوریه/ شعبان: هر سوری که حمله آمریکا را تایید کند، خائن است/ روسیه: از 59 موشک، فقط 23 موشک به الشعیرات اصابت کرده است+ تصاویر

آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی، به یک پایگاه هوایی در حمص سوریه حمله موشکی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه های آمریکایی نیمه های شب گذشته از شلیک بیش از 59 فروند موشک از نوع «تاماهاک» به پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان «حمص» سوریه خبر دادند.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد حمله موشکی به سوریه پاسخی مناسب به اقدام فجیع اسد در استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان است. این حمله عامل بازدارنده برای اسد در استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین، مدعی شد پیش از حمله موشکی به سوریه، به مسکو درباره این حمله اطلاع داده شده بود. این در حالی است که «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، پیش‌تر اعلام کرده بود درخصوص این حمله از روسیه نظرخواهی نشده بود.

«جف دیویس»، سخنگوی پنتاگون، مدعی شد حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، آسیب زیادی به جنگنده‌ها و زیرساخت‌های نظامی سوریه وارد کرده است.

در همین حال، تروریست‌های احرار الشام در مصاحبه با ان بی سی، با استقبال از دخالت نظامی آمریکا در سوریه، مدعی شدند این حملات عامل بازدارنده برای دولت اسد در هدف قرار دادن غیرنظامیان و راهی برای کاستن از درد و رنج مردم است.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، حمله موشکی آمریکا به سوریه، بهای جهانی نفت را در جهشی ناگهانی بیش از 2 درصد افزایش داد.

هافینگتن پست در گزارشی نوشت: درحالی ترامپ بدون اجازه کنگره به سوریه حمله کرد که اکثریت نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا زمانی که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، خواستار حمله به سوریه شده بود با آن مخالفت کردند.

«مارکو روبیو»، رقیب سابق انتخاباتی ترامپ و سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، مدعی شد حمله موشکی به پایگاه سوریه تنها برای حمله شیمیایی دولت سوریه نبود، بلکه به طور بالقوه (مانعی) برای حملات آینده شیمیایی بود.


روسیه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه شد.


اخبار لحظه به لحظه از تهاجم آمریکا به سوریه را در این قسمت مشاهده کنید:

19:30 «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، روز جمعه گفت که کشورش از حمله آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه کاملا حمایت می کند. وی در عین حال افزود که دولت کانادا به تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه ادامه خواهد داد.

19:20 «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، از طرف های درگیر در سوریه خواست از هرگونه اقدامی که سبب تعمیق رنج مردم این کشور شود،‌ پرهیز کنند. گوترش از همه طرف ها در سوریه خواست از خود خویشتنداری نشان دهند.

19:15 دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، گفت: حملات آمریکا به سوریه بسیار نزدیک بود که به درگیری نظامی با روسیه منجر شود. حملات آمریکا به سوریه با سازوکاری که بر اساس آن باید دولت آمریکا به کنگره اطلاع دهد، تناقض دارد. بسیار تاسف آور است که روابط ما با آمریکا با این سقوط کامل روبرو شود.

19:00 جنبش 5 ستاره ایتالیا، بزرگترین گروه اپوزیسیون این کشور حملات موشکی آمریکا را محکوم کرد و از ایتالیا خواست وارد این مناقشه نشود. حزب اتحاد شمال که از احزاب راست میانه و اپوزیسیون ایتالیا است نیز این حملات را «هدیه ای به داعش» توصیف کرد.

18:10 شورای امنیت امروز نشست فوق العاده ای برای بررسی حمله آمریکا به سوریه برگزار می کند.

17:25 اردوغان در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد حمله موشکی آمریکا به سوریه اقدامی مثبت اما ناکافی است. 

17:20 فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه اعلام کرد اتحادیه اروپا همچنان با راه حل نظامی برای مناقشه سوریه مخالف است.

17:20 فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه ای گفت: به کشورهای عربی که از تهاجم آمریکا به سوریه حمایت کردند هشدار می دهیم در صورت ادامه این سیاست هایشان، تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد. 

17:05 وزارت امور خارجه سوئد روز جمعه اعلام کرد این مسئله که حمله موشکی آمریکا به سوریه مبتنی بر حقوق بین الملل بوده یا خیر، باید مورد بررسی قرار گیرد.

16:50 یک عضو پارلمان روسیه از تصمیم مسکو مبنی بر استقرار سامانه های دفاع موشکی اس-300 و اس-400 در پایگاه های هوایی روسیه در سوریه خبر داد.

16:10 جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با صدور بیانیه ای حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه را محکوم کرد.

16:00 بشار اسد: تجاوز آمریکا عزم ما را برای پاکسازی سوریه از تروریستها تقویت کرد

15:40 ریاست جمهوری سوریه روز جمعه اعلام کرد حملات موشکی آمریکا به سوریه اقدامی «‌غیرمسئولانه»‌ و «‌احمقانه»‌ است. 

15:25 چاووش‌ اوغلو روز جمعه اعلام ‏کرد به اطلاع اعضای ‏ائتلاف بین‌المللی ‏‏رسانده ‏شده بود که آمریکا ‏قرار است به یک پایگاه ‏هوایی در سوریه حمله ‏موشکی کند. 

15:21 مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، با مثبت خواندن حمله هوایی آمریکا به سوریه گفت: برای جلوگیری از کشتارهای بیشتر در سوریه خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل در این کشور هستیم.
وی  در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که باید نظام بشار اسد را نابود کرد و دولت انتقالی در سوریه تشکیل داد.

15:00 دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، امروز جمعه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اواخر وقت امروز، نشست شورای امنیت ملی روسیه را به منظور بررسی حمله موشکی آمریکا به سوریه تشکیل خواهد داد. 
وی اعلام کرد روسیه کانال‌های ارتباطی نظامی و فنی را با واشنگتن همچنان باز نگه خواهد داشت ولی از طریق آنها هیچگونه اطلاعاتی با آمریکا مبادله نخواهد کرد. 
سخنگوی کرملین تصریح کرد: ‌«‌در پی حملات موشکی، خطر (برخورد جنگنده‌های روسی و آمریکایی) بر فراز منطقه به نحو چشمگیری افزایش یافته است.»

14:52 العالم گزارش داد: با وجود حمله آمریکا ساکنان الشعیرات همچنان در این روستا حضور دارند. اهالی روستای الشعیرات تاکید کردند حمله موشکی آمریکا، آنان را از ایستادگی و دفاع از خاک کشورشان باز نمی‌دارد.

14:47 شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از منابع خبری در سوریه اعلام کر، در حمله موشکی آمریکا، 9 غیرنظامی از جمله 4 کودک در روستاهای حمرات، شعیرات و منزول به شهادت رسیدند و 7 نفر نیز زخمی شدند.

14:21 وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: (از 59 موشک شلیک شده از سوی واشنگتن) فقط 23 موشک از ناوهای نیروی دریایی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه اصابت کرده است و مشخص نیست 36 موشک بقیه در کجا سقوط کرده‌اند.

14:18 نخست وزیر ایتالیا امروز جمعه اعلام کرد این کشور به همراه فرانسه و آلمان بر این باور هستند که باید بحران سوریه از طریق مذاکره و با همکاری و مشارکت سازمان ملل و روسیه حل و فصل شود. 


14:14 بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: هر سوری که از تهاجم آمریکا به سوریه حمایت کند خائن است. 
وی افزود: کشورهایی که خود را عربی می‌خوانند و جنگ در سوریه، یمن و لیبی را تامین مالی می کنند، ارتباطی به هویت عربی ندارند.
این مقام سوری اضافه کرد: ما می دانستیم که هدف طرح آمریکا قرار داریم، اما اکنون آشکار شد که آمریکا در صف واحدی با تروریست‌ها ایستاده است.  
شعبان افزود: تهاجم آمریکا پس از پیروزی‌های ارتش سوریه در حما و عقب راندن تروریست‌هایی که برای حمله به دمشق تلاش می‌کردند، صورت گرفت.

14:01 وزارت دفاع یونان هرگونه دخالت نظامی در سوریه را مردود دانست. یک منبع در وزارت دفاع یونان روز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت کشورش با هرگونه مداخله نظامی در سوریه مخالت است. این منبع تاکید کرد بحران سوریه باید از طریق گفتگو و راه حل سیاسی پایان یابد.

13:37 روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی امروز جمعه  در واکنش به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه ادعا کرد اقدامات آمریکا نمونه‌ای از رویکرد کل جهان آزاد برای حمایت از اقدامات به منظور پایان دادن به «جنایات در سوریه» به شمار می‌رود. 
 آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حمله موشکی آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ با این اقدام این پیام را فرستاد که «جنایات جنگی» بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تحمل نخواهد شد.

13:22 لاوروف امروز جمعه اعلام کرد مسکو بر سر اقدام آمریکا در حمله موشکی به پایگاه هوایی در سوریه از واشنگتن توضیح خواهد خواست. 

13:12 ستاد کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای حملات موشکی آمریکا به پایگاهی هوایی در حمص را مغایر تمام قوانین و اصول بین‌المللی دانست.

12:58 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بزودی درباره حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی در سوریه، بیانیه‌ای ویژه صادر خواهد کرد.

12:40 تلویزیون روسیه اعلام کرد در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در استان حمص سوریه، 9 فروند هواپیمای ارتش سوریه منهدم شد.

12:30 نخستین تصاویری که از اصابت موشک های کروز «تاماهوک» به فرودگاه «الشعیرات» در استان حمص، سوریه منتشر شده تصاویری است که تروریست‌های سوریه ضبط و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. در این تصاویر تروریست‌ها با شعارهای «الله اکبر» از اصابت موشک به پایگاه هوایی الشعیرات اظهار شادمانی می‌کنند. هنوز صحت این تصاویر تایید نشده است.

12:25 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرف روسی یادداشت تفاهم با آمریکا را بر سر پیشگیری از برخورد و امنیت پروازها در عملیات در سوریه را که از سوی نیروی هوایی روسیه و آمریکا انجام می‌شود، به حال تعلیق در می‌آورد.»
وی تاکید کرد حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است.

12:20 تولسی گابارد، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا، امروز  تصمیم دونالد ترامپ را  در حمله موشکی به یک پایگاه هوایی سوریه اشتباه خواند. 

12:15 رییس جمهور فرانسه با محکوم کردن ضمنی حمله موشکی آمریکا به سوریه، درباره عواقب این حمله و تشدید این آتش‌افروزی، هشدار داد. همچنین فضای سیاسی و انتخاباتی فرانسه نیز تا حدودی نشان از محکومیت اقدام یکجانبه و خودسرانه آمریکا ضد سوریه است. این در حالیست که «مارین لو پن»، نامزد جبهه ملی در انتخابات فرانسه، نیز حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد.

12:05 دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، معتقد است نادیده گرفتن کامل واقعیت استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه، اوضاع را به شدت پیچیده می‌کند. پوتین حمله هوایی آمریکا به سوریه را تهاجم ضد یک کشور دارای حق حاکمیت و نقض قوانین بین‌المللی به بهانه‌های واهی می‌داند.

12:02 خبرنگار شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» با اشاره به هماهنگی رژیم صهیونیستی با آمریکا در حمله به خاک سوریه، گزارش داد روز پنج شنبه تماس تلفنی تندی بین نتانیاهو و پوتین صورت گرفته است که در آن پوتین نتانیاهو را سرزنش کرده است.

12:01 ائتلاف گروه های مقاومت فلسطین، تهاجم آمریکا را به سوریه محکوم و بر حمایت از دمشق تاکید کردند.

11:00 شبکه تلویزیونی العالم به نقل از خبرنگار خود در سوریه اعلام کرد، آمار قربانیان حمله موشکی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در سوریه به پنج شهید و هفت مجروح افزایش یافت.

 10:25 دولت انگلیس حمایت کامل خود را از حمله هوایی آمریکا به سوریه اعلام کرد. دولت انگلیس تاکید کرد حمله هوایی آمریکا پاسخ مناسب به حمله شیمیایی نظام سوریه به خان شیخون بود.

10:22 «طلال البرازی»، استاندار حمص سوریه، تاکید کرد حمله هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در این استان، احتمالا به درخواست ترکیه، عربستان سعودی، قطر و با هماهنگی کامل اسرائیل صورت گرفته است. 

10:20 آتش سوزی بزرگی در پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه در پی حملات هوایی آمریکا به این پایگاه، به علت آتش گرفتن مخازن سوخت هواپیماها ایجاد شده است.

دودستگی در دولت آمریکا 
10:19 روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی تاکید کرد دودستگی در دولت آمریکا درباره حمله هوایی به سوریه وجود دارد. 
این روزنامه افزود: مقامات آمریکایی از واکنش روسیه که سامانه های پدافند ضد هوایی در سوریه مستقر کرده است، ابراز نگرانی کرده بودند.

پیش بینی ارتش سوریه قبل از حمله 
10:17  منابع اختصاصی المیادین تاکید کردند فرماندهی ارتش سوریه از قبل حمله هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات را پیش بینی می کرد و به همین علت، بیشتر هواپیماها را به مکان های امن منتقل کرده بود.

ضربه به ائتلاف واشنگتن و مسکو 
10:16 منابع رسانه‌ای روسیه می گویند حمله هوایی آمریکا به سوریه، ائتلاف بین واشنگتن و مسکو ضد تروریسم را که پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ مطرح شده بود، پیش از شکل گیری این ائتلاف دفن کرد. 

10:15 عربستان سعودی  اعلام کرد از حملات هوایی آمریکا به سوریه به طور کامل حمایت و پشتیبانی می کند. 

کشته شدن چهار نظامی سوریه 
10:10 سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه وابسته به معارضان سوری، از کشته شدن چهار نفر از نیروهای ارتش این کشور و انهدام کامل فرودگاه الشعیرات در استان حمص خبر داد.

ویکتور آزروف: حمله آمریکا اقدامی تجاوزکارانه است 
 10:05 «ویکتور آزروف»، رئیس کمیته امنیتی شورای فدراسیون روسیه، امروز جمعه اعلام کرد حملات هوایی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه تلاشها برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند. آزروف ضمن تاکید بر اینکه روسیه برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را خواستار می شود اعلام کرد می توان این حمله را به مثابه اقدام تجاوزگرانه آمریکا بر ضد یک کشور عضو سازمان ملل قلمداد کرد. 

حمله به سوریه برای کمک به نتانیاهو 
10:00 شبکه تلویزیونی المیادین  گزارش داد: حمله هوایی آمریکا به سوریه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را از تحقیقات در پرونده‌های فساد مالی نجات داد.

نشست فوق العاده در روسیه 
09:55 وزرات امور خارجه روسیه برای بررسی پیامدهای حمله هوایی آمریکا به سوریه نشست فوق العاده برگزار کرد.

کمک اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به آمریکا 
09:50 رسانه های اسرائیلی تاکید کردند هماهنگی آمریکایی- اسرائیلی برای حمله هوایی آمریکا به سوریه وجود داشت. 
به گفته این منابع، اسرائیل با آمریکا برای تعیین اهداف حمله هوایی به سوریه همکاری کرده است.محافل اسرائیلی برای حمله هوایی آمریکا به سوریه جشن گرفته اند.

09:30 یک کمیسیون پارلمان روسیه تاکید کرد حملات هوایی به سوریه، به جنگ ضد تروریسم ضربه می زند.

09:25 «هیثم حسون»، کارشناس مسایل نظامی در واشنگتن، گفت: حمله آمریکا به سوریه باعث افزایش روحیه گروه های تروریستی  می‌شود که در واقع ابزاری در دست آمریکا هستند. حسون افزود: عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل از حمله هوایی آمریکا به سوریه خوشحال هستند.

اطلاع روسیه از حمله به حمص 
09:20 «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد واشنگتن پیش از حملات هوایی به پایگاه نظامی در سوریه، مسکو را در  جریان مداخله نظامی قریب الوقوع خود در سوریه قرار داده بود. وی پیش‌تر گفته بود در این حمله از روسیه نظرخواهی نشده بود.

09:10 مخالفان جنگ در آمریکا برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به حمله هوایی به سوریه آماده می شوند. جمعیت های مردم نهاد  در آمریکا خواستار تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ برای حمله به سوریه شدند.

انهدام برج مراقبت فرودگاه الشعیرات
حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات در سوریه به تخریب برج مراقبت و انهدام چهارده فروند جنگنده سوخو منجر شد.

09:05 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، آمریکا قبل از آغاز حمله نظامی به سوریه، تل آویو را از زمان حمله مطلع کرده بود

09:02 نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد نگرانی کشورش را از آغاز حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد.

09:00 «آدام شیف»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد در پی حمله شامگاه پنج‌شنبه آمریکا به یک پایگاه نظامی نزدیک حمص، این کشور در حال حاضر قصد ندارد حملات موشکی بیشتری در سوریه انجام دهد. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد فعلا طرحی برای حملات هوایی بیشتر به سوریه ندارد.

رند پال: ترامپ باید مجوز کنگره را می گرفت 
08:55 سناتور «رند پل» اظهار داشت دونالد ترامپ قبل از حمله نظامی به سوریه باید موافقت کنگره را کسب می کرد.
این سناتور آمریکایی افزود، بر اساس قانون اساسی در آمریکا، هرگونه اقدام نظامی از طرف رئیس جمهوری باید با موافقت کنگره همراه باشد.

تعداد تلفات هنوز مشخص نیست 
08:45 استاندار حمص اعلام کرد حملات آمریکا به یک پایگاه نظامی در سوریه شماری «کشته» بر جا گذاشت است.طلال برازی   گفت: «عده‌ای شهید شدند اما ما هنوز آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها را نداریم.» 

تیم کین: حمله به سوریه غیرقانونی است 
08:40  تیم کین سناتور دموکرات آمریکا تاکید کرد عملیات نظامی که با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ضد سوریه آغاز شد بدون تایید کنگره و بر خلاف قانون اساسی آمریکاست.


 08:33 بولیوی نشست غیر علنی شورای امنیت را خواستار شد
 به گزارش خبرگزاری رویترز از سازمان ملل، یک دیپلمات ارشد شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد بولیوی امروز جمعه برگزاری نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد را درباره حملات موشکی آمریکا به سوریه خواستار شده است. 

08:32 استقبال رژیم صهیونیستی از حمله موشکی آمریکا به سوریه 
در پی حملات موشکی آمریکا به پایگاه نیروهای دولتی سوریه، رژیم صهیونیستی اعلام کرد از «پیام قوی» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور کامل حمایت می‌کند. روزنامه هاآرتص چاپ اسراییل نیز اعلام کرد آمریکا پیش از حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه تل آویو را از این حمله مطلع کرده بود.

08:30 ادعای معارضان سوری: انهدام 14 جنگنده سوریه در حمله موشکی آمریکا 
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی قبل گزارش داد معارضان مسلح سوری اعلام کردند در حمله هوایی آمریکا به سوریه چهارده فروند جنگنده سوخو منهدم شد.

08:22 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حمله موشکی به سوریه تا ابلاغ دستور بعدی، متوقف شده است.

08:20 عملیات اطفا حریق در پایگاه هوایی سوریه 
استاندار حمص گفت عملیات اطفاء و نجات در پایگاه هوایی سوریه از بیش از دو ساعت پیش ادامه دارد. 

08:15 پل رایان: حمله به سوریه عادلانه بود
«پل رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مدعی شد حمله موشکی واشنگتن به سوریه، مناسب و عادلانه بود. 


ادعای مقام آمریکایی: ترامپ حمله به سوریه را شخصا به رئیس‌جمهور چین اطلاع داده بود
 07:40 به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ یک مقام آمریکایی مدعی شد دونالد ترامپ حمله به سوریه را شخصا به رئیس جمهور چین خبر داده بود.

استقبال ائتلاف معارضان سوریه از حملات موشکی آمریکا 
07:30  شبکه تلویزیونی العالم فوری گزارش داد: ائتلاف معارضان سوریه ضمن حمایت از حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی در حمص خواستار ادامه این حملات شد.

استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل ناپذیر است
07:09 شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: طلال البرازی استان دار حمص در گفتگوی تلفنی با العالم گفت که حمله موشکی به پایگاه های نظامی سوریه نه اولین حمله است و نه آخرین آن. البرازی افزود: نیروهای دشمن هر قدر از تروریست ها حمایت کند باز هم نمی تواند اراده ملت سوریه را متزلزل کند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: طلال البرازی اظهار داشت حملات آمریکا در راستای خدمت به گروه های تروریستی از جمله داعش است. وی افزود: با حملات هوایی آمریکا به سوریه سیاست ما هیچ تغییری نخواهد کرد.

البرازی در گفتگوی تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت: «عده‌ای شهید شدند اما ما هنوز آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها را نداریم.»

پایگاهی که هدف حمله قرار گرفت در استان حمص واقع است. فرماندار حمص می‌گوید پایگاه هوایی که هدف حمله آمریکا قرار گرفت از عملیات ارتش سوریه علیه گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش حمایت می کرد.


07:08 ادعای ارتش آمریکا:‌ خسارات زیادی به نیروهای سوری وارد شد
به گزارش رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد حمله به سوریه خسارات شدیدی به هواپیماهای سوری، زیرساخت های پشتیبانی و تجهیزات پایگاه هوایی الشعیرات وارد کرده است.

07:07 شبکه تلویزیونی سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور گزارش داد: یکی از پایگاه های هوایی ما در منطقه مرکزی امروز صبح هدف حمله موشکی آمریکا قرار گرفت که در پی آن خسارت هایی به این پایگاه وارد شد.

07:05 تیلرسون: روسیه در قبول مسئولیت خود شکست خورد
شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما خبرهای دقیقی داریم که در حمله شیمیایی در سوریه از گاز سارین استفاده شده است. تیلرسون افزود: روسیه در قبول مسئولیت خود شکست خورد. وی گفت حمله به سوریه به نوبه خود به‌جا بود. در حمله موشکی به سوریه ما از روسیه هیچ نظر خواهی نکردیم و در پی اعلام موافقت آن نبودیم. تیلرسون افزود: واکنش منطقه ای به این اقدام آمریکا به صورتی دلگرم کننده با حمایت گسترده‌ای همراه بود. 

 06:46 ترامپ: دستور حمله نظامی به پایگاهی در سوریه را صادر کردم  
  رئیس‌جمهور آمریکا: کشورهای متمدن برای پایان دادن به کشتار و خونریزی در سوریه به ما ملحق شوند 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی حمله موشکی به سوریه، در نطقی کوتاه درخواست کرد کشورهای دیگر برای مقابله با کشتار و خونریزی در سوریه و گسترش تروریسم به آمریکا ملحق شوند. 

ترامپ مدعی شد: روز سه شنبه، بشار الاسد ... حمله ای شیمیایی ضد غیر نظامیان بیگناه انجام داد که در آن از عامل کشنده اعصاب استفاده کرد و زندگی مردان، زنان و کودکان بی گناه را  نابود کرد. برای بسیاری این مرگی تدریجی و دردناک بود. حتی کودکان زیبا رو در این حمله بسیار وحشیانه سلاخی شدند. 

وی گفت هیچ کودک دیگری نباید دیگر چنین وحشتی را تجربه کند. امشب من دستور حمله هدفمند نظامی را به پایگاه هوایی در سوریه صادر کردم که حمله شیمیایی از آن صورت گرفته بود.

ترامپ اضافه کرد: این به سود منافع اساسی امنیت ملی آمریکاست که از گسترش و استفاده از تسلیحات کشنده شیمیایی جلوگیری کند. جای هیچ بحثی درباره اینکه سوریه از تسلیحات ممنوعه شیمیایی استفاده کرده است، وجود ندارد که نقض تعهداتش بر اساس کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی است و درخواست شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفت. تلاش های پیشین برای تغییر در رفتار اسد همه ناکام ماندند و این ناکامی بسیار غمبار بود. در نتیجه، بحران پناهجویان همچنان رو به گسترش است و منطقه همچنان رو به بی ثباتی است که آمریکا و متحدانش را تهدید می کند. امشب من از همه ملت های متمدن می خواهم در تلاش برای پایان دادن به این کشتار و خونریزی در سوریه و نیز پایان دادن به تروریسم در همه اشکال و انواع به ما بپیوندند. 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما خرد را در مقابله با چالش ها در دنیایی پر از دشواری خواستاریم. ما برای زخمی ها و کسانی که جان باخته اند دعا می کنیم و امید داریم تا زمانی که آمریکا برای عدالت بایستد، صلح و هماهنگی در نهایت پیروز باشد. شب بخیر و خدا نگهدار آمریکا و سراسر دنیا باشد. 

 06:46 تلویزیون سوریه حملات موشکی آمریکا را تجاوز توصیف کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، تلویزیون دولتی سوریه حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه را تجاوز توصیف کرد.

06:40 هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل در مورد پیامدهای منفی حملات آمریکا به سوریه هشدار داد
به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل در نیویورک، ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، پیش از حملات موشکی امریکا به مواضعی در سوریه، گفت: «ما باید در مورد پیامدهای منفی (حمله امریکا به سوریه) فکر کنیم و در صورت وقوع اقدام نظامی، هر گونه مسئولیت آن بر گردن کسانی است که دست به این حمله تاسف بار و نامعلوم می زنند».

وی، که در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت، به پیامدهای حمله نظامی به عراق و لیبی اشاره کرد.

در همین حال، استیفن هایکی، دیپلمات انگلیسی، در حساب توییتری خود نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل امشب (پنج‌شنبه شب به وقت نیویورک) در مورد سوریه رای گیری نخواهد کرد. رایزنی ها میان اعضای شورا ادامه  دارد».

06:35 شبکه العربیه گزارش داد: ترامپ از کشورهای پیشرفته خواست با پیوستن به آمریکا جلوی ریختن خون  را در سوریه بگیرند.
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: حملات موشکی به سوریه در راستای تامین امنیت ملی و حیاتی آمریکا صورت گرفته است.
وی افزود: بشار اسد از گاز سارین برای کشتار مردم سوریه استفاده کرده است.

06:25 شبکه پرس تی وی اعلام کرد موشک های آمریکایی از یک ناو شکن شلیک شدند. 

 06:20 شبکه بی بی سی اعلام کرد: شنیده‌ایم که آمریکا  به شلیک موشک‌های تاماهاک برضد یک پایگاه هوایی در سوریه، اقدام کرده است. گفته می‌شود که این حمله نزدیک حمص صورت گرفته است. گفته می‌شود که این پایگاه هوایی همان پایگاه هوایی است که حمله شیمیایی این هفته از آنجا صورت گرفته بود. تعداد موشک های شلیک شده پنجاه  یا بیشتر اعلام شده است. 

برخلاف مواضع متفاوت دو نامزد انتخاباتی پیشین آمریکا، فاکس نیوز اعلام کرد ساعاتی پیش از حمله موشکی به سوریه، هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ، خواهان بمباران سوریه شده بود.

استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت

لحظه شلیک موشک آمریکایی به پایگاه الشعیرات


استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت

پایگاه الشعیرات پیش از حمله موشکی آمریکا


استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت

پایگاه الشعیرات پس از حمله موشکی آمریکا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۸:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
كدام نهاد بين المللي به آمريكا اجازه حمله را داده با چه مجوزي اقدام به اين كار كرده آيا يك كشور ميتواند سرخود دست به حمله به كشور ديگري بزند آيا همسايه سوريه بوده به اسرائيل حمله شده بود؟ چون ناو جنگي دارد بايد به هر كشوري دوست داشت حمله كند؟ سازمان ملل كجاست ؟تا آمريكا را محكوم كند آيا سازماني وجود دارد؟ يا دنيا دنياي وحشيگري است چه كشورهايي به النصره سلاح شيميايي داده كه آنرا در شهر بين مردم بگذارد و به خيال اينكه اگر بمباران شدند و مردم كشته شدند مقصر اسد باشد اينها تعليمات سازمان سيا و اسرائيل هستند كه حال دارند سو استفاده ميكنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسين كاظم پور
۰۷:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
به نظر من ايران بايد هواپيماهاي جنگي ساخت خود را به سوريه بدهد از قبيل پهپاد به ويژه پهپاد rq 170 ايراني و موشك هاي هدايت ليزري ساخت خود كه دو منفعت براي ايران دارد اولا ميخكوب كردن آمريكا ثانيا بدست آمدن نكات ضعف و قوت آنها و براي برطرف كردن نكات ضعف و تقويت نكات مثبت اتين سلاح ها و توليد نسل هاي بعدي آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
جناب آمریکا این سناریوی جنگی که با تولید داعش کلید زدید همانند جنگ بعد از سناریوی 11 سپتامبر تنها و تنها برای تاسیس اسراییل بزرگ است. اما این جنگ مانند آنها پایان نمیگیرد. با وجود روسیه.و ایران و مقاومت از یک طرف و ترکیه. عربستان تروریستها. از طرف دیگر. کار به جنگ بزرگی ختم خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
خدا وکیلی یه سوال اینایی که نظر میدن تو سایت واقعا هر نظر یه نفر خاصه؟ با؟مردم که حرفمیزنیم یه چیزه اینجا همه یه چیز دیگه... الان سبزی فروش محلم میدونه حمله به ناو آمریکا یعنی چی...ولی اینا همه میگن جواب متقابل...خدایی کیه نظراتو میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
فکر می کنم آمریکا دستش تو بحث انبار مواد شیمیایی آلوده بوده و ترسیده بعد از بمباران سوریه اسنادی که موجد در اونجا رو بشه ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
وقت قایقهای سزیع انتحاری ناشناس وموشکهای ساحل به دریای ومینهای سرگردان اون جگردارهاوشیرمردهای بی ادعای گمنام که توخلیج همیشه فارش بادست خالی محشروجهنمی برای70کشورحامی صدام درست کردن رسیده، اون ناواگه کف اقیانوس نره جبهه مقاومت کامل باخته.آمریکادیگه اصل کاره داره روبازی میکنه شاخ این بوفالو یاقی بایدبشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
مرگ.بر آمریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
مرك بر امريكا مرك بر اسرائيل لعنت خدا بر كساني باد كه ظلم ميكنن واز ظالم حمايت ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
سوریه وحزب اله باید اسرائیل رابا خک یکسان کنند
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
انشالله آمریکا در خون مردم بیگناه سوریه غرق بشه مثل همین انگلیس کثیف که روز به روز داره کشورشون تجزیه میشن فقط دارن دست و پا میزنن
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
تنها روس شاید بتواند به این حمله پاسخ دهد. بقیه هیچ کاری نمی توانند بکنند
حتی نمی توانند به صورت جدی محکومش کنند.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
آمریکا و روسیه 1 و 1 مساوی.
بقیه مثل ایران و عراق و سوریه و کره شمالی و چین و... یعنی کشک.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
روسیه 1
آمریکا 1
بقیه 0
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
سوریه چرا واکنشی نشان نداد؟ با توجه به اینکه میگن احتمال حمله را می دانست. باید زهر چشم از این ترامپ دیوانه گرفته شود. باید همون ناورها رو منهدم کنند سریعا. حالا از طیق روسیه، ایران و یا کره شمالی یا هر کشور دیگری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
لعنت بر امریکای شغال و ... که داعش رو در دامنش به عمل اورده و حالا خودش داره راه رو برای داعش زنازاده هموار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
باید اسرائیل روزد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی لائینی
۱۴:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
ترکیه داری خیانت میکنه پاچه خواری اردوغان همینه
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
ترکیه و عربستان سگ آمریکا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
کشور های متمدن یکی سلمان ودیگری اردوغان الاغ هستند بایدازآمریکا حمایت کنند . خداوند هر چه ظالم را در روری زمین پاک کند.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۴:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
دکمه رو فشار بده سپاه عزیز عربستانو با خاک یکی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
به خدا قانون دنیا شده قانون جنگل یکی بره به روحانی بگه چرا بودجه دفاعی رو امسال و پارسال کم کرده؟ خدا با این دولت اخر عاقبت هممونو ختم به خیر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
باید جواب آمریکارو داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
بهتر است مجلس طرحي را تصويب كند كه كساني كه در انگليس تحصيل كرده اند حق گرفتن پستهاي مسووليت از معاونت وزير به بالا شامل وزير و رياست جمهوري و همچنين نمايندگي مجلس را نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
روسیه اگه نتونه بدون جنگ و بمب اتم جلوی تجاوزات امریکا رو بگیره بگه به چه درد میخوره؟!
از روسیه در قبال واکنش تندتر در قبال استکبار حمایت می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
با این کار اوضاع منطقه پیچیده تر شد و این اقدام به ضرر امریکا و همپیمانهاش خواهد بود ترامپ وظیفه سنگین افول امریکا رو به دوش میکشه
Iran (Islamic Republic of)
Tiyam
۱۲:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
الان وقت عمل سپاه قدسه. افغانستان پاکستان کشور های حاشیه خلیج پارس خصوصا عراق و دلاور مردان سپاه بدر. باید بفهمه اینجا سرزمین ماست نه او ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
ایران باید وارد عمل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
باین منتظر جنگ جهانی 3 باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
چطور ممکنه این حمله با اطلاع روسیه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
این رویدادها نشان می دهد که خرج کردن در دیپلماسی و پرورش دیپلماتهای مثل دکتر ظریف به مراتب بهتر از خرج کردن در تولید تسلیحات است که در عمل به سختی قابل استفاده هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
اگه تو سوریه امثال ظریف وجود داشتند الآن جنگی نبود دیگه.همون روز اول مذاکره می کردن بشار اسد رو تبعید میکردن موریس بعدشم سوریه میشد یکی از ایالتای آمریکا
بدون اینکه یک گلوله شلیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
هومان
۱۳:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
اولا که آقای ظریف رو به علت قدرت تسلیحاتی ایران و میدان داری قاسم سلیمانی ها در میز مذاکره پذیرفتند.
دوما تا قدرت نظامی نداشته باشی صدتا ظریف هم داشته باشی اهمیتی نداره چون تا زمانی که زورشون بهت نرسه باهات صحبت میکنند وگرنه میزنند توگوشت.
سوما، سوریه هم اگر قدرت بازدارندگی ایران رو داشت بهش حمله نمیشد.
چهارما ، دوست عزیزم حلب در میدان جنگ و نبرد آزاد شد نه در مذاکره و گفتگو. و الا چندین مذاکره برای حل مشکل حلب صورت گرفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
اینم نشون داد امریکا قابل اعتماد نیست شاید دو روز پیش گفتن ما برکناری رییس جمهور سوریه اولویتمون نیست وازاین حرفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
دولت ما خجالت نمی کشه که ترزا می از حمله به ایران سخن میگه ولی هنوز سفیر این کشور اخراج نشده.این چه معنی داره .چرا سخنان این زن دیوانه توسط وزیر خارجه و ریس جمهور محکوم.نمیشه.سکوت اینها معنی دار هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
اردوغان فرقی با قذافی نداره.در قتل مردم سوریه و عراق سهیم هستش
امیدوارم به روز قذافی بیافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
چرا کشورهای حامی سوریه به این اقدام پاسخ نظامی نمیدهند؟ ایران باید چند ناو جنگی به دریای مدیترانه بفرسته تا از سوریه حمایت کنه ،نباید منتظر پاسخ روسها باشیم چون اونا منافع مشترکی با آمریکا و اسرائیل دارن. مسئولین تدبیر و امید چرا ساکتن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
امریکا از همین ناوها برای حمله به هواپیمای مسافربری ما استفاده کرد.مرگ.بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
ترکیه و عربستان و بحرین و اردن و غرب با این کار شاد شدن.روت سیاه ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
یکی نیست به این مردک ترامپ بگه که طرفی که دست بالاتر در جنگ دارد چه نیازی است از سلاح شیمیایی استفاده نماید این کارها با تحریک کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس و با روسا و پادشاهان الزایمری انجام می گیرد تا از وهابیون و داعش حمایت نمایند تا از شکست نهایی در سوریه و عراق نجات یابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
ناو جنگی آمریکا که به سوریه حمله کرده
باید همانجا غرق بشه
United States of America
bm
۱۰:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
پس این اس سیصد و اس چهارصد کجا هستند کی به درد میخورن..‌ روسیه را تحریک کنید....
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
کاربرد اصلی اینها رفع کسری بودجه روسیه است و اصولا کاربرد نظامی ندارند.البته برای شکار انواع کلاغ هم خوب هستند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
رسانه ی ملی جان مادرت هرکی پست میذاره که باید به آمریکا حمله کنیم رو بفرستید سوریه، احمدی نژاد رو هم بفرستید چون عاشق جنگ با اسرائیله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا

مرگ بر دولتمردان دروغگو ، جنایتکار و مدعی حقوق بشر آمریکا!!!

مگر بر شیطان بزرگ!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
باید به تلافی این حملات تمام دنیا برای ناوها و سربازان آمریکایی و پایگاههای آمریکایی ناامن شود به هرطریق ممکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
استبداد طلبی صاحبان قدرت باعث کشتار مردم و نظامیان سوری که فرزندان بیگناه مردم هستند شده. چرا این قدرت طلبی و خودخواهی پایان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
یک دوست
۰۹:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
آقای احمدی نژاد حدود 30 روز پیش در مورد حمله ترامپ به آسیا هشدار داده بودن ، فکر کنم این شروع یک سری جنگ هست ، تازه اولشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
باید به این آمریکاییها پاسخ درخوری داد. سوریه اکنون حال کشور ما در جنگ عراق را دارد. فعلا توان پاسخگویی و انهدام ناوهای متجاوز آمریکایی را ندارد. باید سوریه را تجهیز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
خداوند ختم به خیر گرداند انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
انشاالله . ولی حتما ناو متجاوز را غرق کنیم برای موازنه لازمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
ما اماده ی جهادم به اذن سیدعلی
بنظرم بهترین کار اعزام چندبن ناوشکن به سواحل سوریه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
چشم الان میگم بفرستند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
آخه عزیزم اون ناو شکن های عهد دقیانوس ما تا اونجا نرسیده موتورهاشون قبل از خوردن موشک کریپاژ میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
ناوشکن هامون با موتور پراید اند باید هولشون بدیم روشن شن برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
چرا سوریه واکنش تشون نمیده؟؟!!!
سوریه چیزی برای از دست دادن نداره؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
وقت آنست شعار را با عمل جایگرین کرد
دولتمردان به هوش
آخرین اخبار