برنی سندرز: ترامپ حق پرتاب موشک به سوریه را نداشت

برنی سندرز حمله موشکی دونالد ترامپ به خاک سوریه را یک نمایش وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، "برنی سندرز"، سناتور دموکرات و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور این کشور این حق را نداشته است که با دور زدن کنگره، حمله موشکی به سوریه انجام دهد.

به دنبال حمله شیمیایی که سه شنبه هفته پیش در شهرک خان شیخون در ادلب سوریه رخ داد، ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ و در واکنش به این حمله، صبح روز جمعه 59 موشک تاماهاک به چند هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد و گفت این حمله برای حفظ منافع امنیت ملی آمریکا حیاتی بوده است. این نخستین حمله مستقیم دولت دونالد ترامپ به خاک سوریه محسوب می شود.

برنی سندرز در این خصوص گفت: این یک نمایش وحشتناک است. ما نمی توانیم این کار را یکجانبه انجام دهیم. 

وی افزود: من با یافتن یک راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه موافقم؛ اما فکر نمی کنم رئیس جمهور این اختیار را داشته باشد که به خاک سوریه موشک پرتاب کند. بهتر است بگذاریم کنگره این مسئله را حل کند.

اظهارات برنی سندرز به دنبال نگرشهای ضد و نقیض مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ در خصوص حمله موشکی به خاک سوریه رخ داد. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد هیچ تغییری در موضع آمریکا در قبال سوریه ایجاد نشده است. اما "نیکی هیلی"، سفیر آمریکا در سازمان ملل بر خلاف اظهارات هفته گذشته خود مدعی شد برکناری بشار اسد از قدرت یکی از اولویت‌های دولت آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار