در تیتر امشب شبکه خبر مطرح شد؛

مدیر کل اشتغال وزارت کار:در دو سال گذشته بیش از 600 هزار شغل در کشور ایجاد شده است / عضو هیئت رئیسه مجلس :ذهنیت عموم جامعه آمار اشتغال دولت را تایید نمی کند

مصری نماینده مجلس در تیتر امشب گفت: اگر سرمایه به سمت تولید هدایت شود و فروش داشته باشد و مالیات حاصل از سود آن به حساب دولت واریز شود موجب رونق تولید و اشتتغالزایی بیشتر می شود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مصری نماینده مجلس در تیتر امشب گفت: حدود 800 هزار نفر در مسکن مهر در سراسر کشور کار می کردند، شهرداری می گوید که پروانه ساختمانی در رکود قرار گرفته حال باید پرسید که ایا برای 800 هزار نفر و در ادامه طبق آمار ارائه شده برای 600 هزار نفر دیگر چگونه شغل ایجاد شده است وقتی ساختمان سازی در رکود است؟ وی گفت: وقتی از نیروی کار خبرنداریم چگونه برنامه ریزی درست داشته باشیم. وقتی فوق لیسانس در کشور مجبور است که کارهای کم درآمد حتی لباس فروشی داشته باشد این کار نیست.
 
وی افزود: وقتی اطلاعات ما آماری است این است که وقتی 10 صبح آمار بگیریم از افرادی که بیرون از منزل هستند امار گرفته ایم وقتی 5 بعداز ظهر آمار بگیریم تعداد بیکاران بیشتر نشان داده می شود اما اگربانک اطلاعاتی ایجاد کنیم و از افراد بیکار بخواهیم مثل زمان درج اطلاعات برای یارانه اطلاعات خود را ثبت کنند و آمار گیری کنیم اطلاعات موثق تر می شود.وی گفت: مردم از ما سئوال می کنند شما براساس برنامه ریزی که کرده اید چندسال بعد تحصیل کرده ها به کار می رسند؟
تیتر امشب/ هدایت سرمایه به سمت تولید و جلوگیری از واردات
 
مصری در ادامه افزود: حدود 40 تا 50 میلیارد تومان کالا از خارج وارد می شود 20 میلیارد هم کارای قاچاق وارد می شود که اینها هم باعث افزایش بیکاری می شود. وقتی بیشتر کالاهای ما چینی است و از چین وارد می شود وقتی حتی فروشنده هم خارجی و چینی است چگونه می توان برای جوان ایرانی اشتغالزایی کرد.
 
وی گفت: فرمول سرمایه- تولید- فروش- سود- مالیات در تمام دنیا ثابت است. سرمایه باید به سمت تولید برود و فروش کند بعد مالیات حاصل از فروش و سود به حساب دولت واریز شود که این فرمول در کشور ما هنوز به درستی اجرا نمی شود .  فروش از طریق تولید سود حاصل می کند بعد 25 درصد صرف مالیات می شود و باز هم 50 درصدآن از طریق فروش و سود به جیب تولید کننده می رود اما سرمایه در کشور ما به سمت تولید نمی رود بلکه فقط به سمت واردات کالا می رود.
 
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیگر میهمان برنامه گفت: نکته کلیدی در مورد آمار اشتغال و میزان بیکاری در کشور این است که باید مفهوم شغل به درستی تعریف شود زیرا ذهنیت عموم جامعه و آمار و ارقام دولت در خصوص اشتغال و بیکاری متفاوت است.
 
تیتر امشب/ هدایت سرمایه به سمت تولید و جلوگیری از واردات
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ذهنیت عموم جامعه آمار و ارقام ایجاد اشتغال اعلام شده توسط دولت را تائید نمی کند زیرا دولت می گوید هر کسی که دو ساعت در هفته مشغول کاری باشد، شاغل محسوب می شود و همین موضوع هم مبنای اختلاف است.
 
یوسف نژاد گفت: مشاغل خُرد، متوسط و سنگین استانداردهایی برای سرمایه گذاری دارند و باید برای هرکدام یک میزان مشخصی سرمایه گذاری شود که اگر در این مشاغل میزان سرمایه گذاری را میانگین بگیریم این آمار ایجاد اشتغال مورد تائید نیست، به دلیل اینکه بسیاری از  این مشاغل پایدار نیستند.
 
 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر با تعریفی که ما از شغل داریم تحت عنوان اینکه یک فعالیت مستمر با حداقل حقوق مستمر در طول یک سال تا نیاز فرد تامین شود در نظر بگیریم آمار و ارقام ایجاد اشتغال بسیار کاهش خواهد یافت.
 
یوسف نژاد گفت: ما باید از شاخص ها و متغییرهای بین المللی سازمان بین المللی کار تبعیت کنیم به شکلی که در برخی کشورها فرد با دو ساعت کار کردن شاغل محسوب می شود و بعد از بیکار شدن هم از بیمه بیکاری بهره مند می شوند ولی در ایران اینگونه نیست و با کار کردن 2 ساعت در یک محل فرد شاغل محسوب می شود اما بعد از بیکار شدن هیچگونه حمایتی از او نمی شود.
 
یوسف نژاد گفت: برای افزایش رفاه و درآمد عمومی باید در کشور به موضوع تولید بپردازیم که لازمه آن سرمایه گذاری، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح قوانین و برنامه ها و سیاست ها است.
 
 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مسئول اشتغال در کشور وزات کار نیست بلکه همه دستگاه ها مسئول اشتغال اند و باید موضوع اشتغال در کشورمان به یک عزم ملی تبدیل شود و همزمان فرهنگ عمومی و توجه به تولیدات خارجی به سمت استفاده از تولیدات داخل تغییر کند.
 
علاء الدین ازوجی مدیر کل اشتغال وزارت کار گفت: کسب آمار بازار کار از سال 84 آغاز شد که نتایج نهایی تحقیقات بعد از تحصیل به کل کشور تعمیم داده می شود در حقیقت این آمارها بیشتر نمونه گری هستند.
 
او افزود: در دو سال گذشته بیش از 600 هزار فرصت شغل در کشور ایجاد شده است. این شغلها در بخش های کشاورزی، صنعت و بیشتر در بخش خدمات ایجاد شده که آماری در حدود 75 درصد را به خود اختصاص می دهد.
 
تیتر امشب/ هدایت سرمایه به سمت تولید و جلوگیری از واردات  
 
مدیر کل اشتغال وزارت کار گفت: آمارها نشان می دهند بخش های اقتصادی که دچار رکود هستند اتفاقا فرصت شغلی کمتری را برای جوانان ایجاد کرده، بالای 60 درصد از این فرصت های شغلی را بانون اشغال کرده اند، در حقیقت این فرصت های شغلی بیشتر برای زنان و در بخش خدمات ایجاد شده است.
 
او گفت: نرخ تورم، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی بدون محاسبه نفت، سه شاخص کلیدی برای دولت هاست که در کنار تراز مثبت حال حاضر کشور، این آمارها در کل ایران درخشان و بی سابقه است.
 
مدیر کل اشتغال وزارت کار افزود: این آمارها براساس آمارهای بین المللی تهیه و ارائه شده، اشتغال در کل اقتصاد به دو صورت تعریف می شود، یا کامل اند یا ناقص، آمارهای اشتغالزایی در کشور از نوع اشتغال کامل است و فقط 9 درصد آمارها اشتغال ناقص را نشان می دهد، اشتغال در بخش خدمات به معنی اشتغال کامل نیست که کمتر از 48 ساعت در هفته کار را شامل می شود.
 
او گفت: سوال این است که از بعد کارشناسی چه نوع کاری شرافتمندانه است؟ کاری که رضایت شغلی و بیمه داشته باشد، طبیعتا مبنای کار ما در دولت برای سیاست گذاری ها در برنامه ششم، اشتغال فارغ التحصیلان است، ما برای سال 96 برنامه ویژه ای طراحی کرده ایم که مشاغل حمایتی را شامل می شوند و نیز طرح تکاپو که اشتغال پایدار را دنبال می کند، بانک اطلاعاتی هم برای متقاضیان کار تهیه می کنیم که هفتگی به روز می شود که برای نیل به این اهداف سازمان های زیادی باید دست به دست هم بدهند تا این سامانه تکمیل و اجرایی شود.
 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دقیقی
۱۰:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
اگر توجه شود، میبینیم آمار ارائه شده توسط مدیرکل اشغال وزارت کار= 600.000شغل در 2 سال گذشته ولی آمار اشتغال ارائه شده توسط آقای روحانی = 700.000شغل در 1 سال گذشته اعلام گردید.!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
خدایا این این مدیران بی کفایت و دروغگو یتا ساده لوخ را از سر زمین ونظام اسلامی مان در امان نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
شغلهایی با 8 ماه حقوق معوقه وبدون پاداش ومزایا واقعا" به درد قشرکارگر میخوره.8 ماه نخوری ونپوشی
آخرین اخبار