اصفهان؛

اسکان بیش از 15 هزار نفر زائر در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)

رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری شهرستان آران وبیدگل گفت: همزمان با آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 15 هزار نفر مسافر و زائر در جوار آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) اسکان داده‌شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 40 هزار زائر و مسافر به زیارت حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)مشرف شد‌اند که از این تعداد بیش از 15 هزار زائر و مسافر در این آستان مقدس اسکان داده‌شدند.

رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری شهرستان آران و بیدگل، افزود: بیش از ۳۰ خادم افتخاری در این ستاد، که فعالیت اصلی خود را در 28 اسفند سال گذشته آغاز کرد،  مسؤولیت ساماندهی، اسکان و خدمات رسانی به زائران حرم مطهر را بر عهده داشتند.

رئیس اوقاف و  امور خیریه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: پس از پذیرش مسافران در این ستاد و راهنمایی آنها به محل اسکان، بسته‌های فرهنگی شامل شرح حال حضرت، نقشه گردشگری و سی دی برنامه های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر در بین زائران توزیع شد.

ولی الله روان تصریح کرد: 5 غرفه در قالب خیمه های معرفت نیز در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در جوار آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) برپا شده بود که این خیمه‌ها با غرفه‌هایی همچون؛ پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، ایستگاه همه واقف باشیم، برپایی ایستگاه دل نوشته به حضرت محمد هلال(ع)، ایستگاه سلامت، نقاشی ویژه کودکان، غرفه‌ کتابت قرآن و نمایشگاه ارائه محصولات فرهنگی به کلیه زائران و مسافران خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می‌ کرد.

وی بیان داشت: برنامه تحویل سال نو یکی از پرمخاطب ترین برنامه های نوروزی حرم مطهر و از باشکوه ترین برنامه های تحویل سال نو در بقاع متبرکه کشور است که هر ساله با حضور بیش از ۱۰ هزار زائر و مجاور حرم مطهر برگزار می شود.

گفتنی است؛ حضرت محمد هلال(ع) فرزند بی واسطه نخستین معصوم حضرت علی بن ابیطالب (ع) است که نسب مادری اش از امامه دختر زینب به دختر رسول خدا (ص) می رسد.
آستان مقدس این امامزاده در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و هفت کیلومتری کاشان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.