اصفهان؛

حضور 400 هزار زائر نوروزی در آستان امامزاده آقا علی عباس (ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: در ایام عید نوروز تعداد 400 هزار زائر و مسافر در ایام نوروز به بارگاه امامزاده آقا علی عباس (ع) مسافرت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام علیرضا محلولی  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امامزاده آقا علی عباس(ع) به‌ عنوان یکی از امامزادگان شاخص کشور همه‌ساله پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر میهن اسلامی است.

وی افزود: در ایام تعطیلات عید نوروز از لحظه تحویل سال جدید تا روز 13 فروردین بارگاه این امامزاده میزبان ده‌ها زائر و مسافر بود که در موقع تحویل سال امسال 400 هزار زائر مسافر به این منطقه سفر کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بادرود با بیان اینکه در بحث اسکان مسافران و زائران تعداد 400 زائرسرا آماده‌شده بود، افزود: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران تعداد 100 دستگاه چادر برای اسکان مسافران آماده‌ شده بود که از در این ایام در اختیار مسافران قرار گرفت و در مجموع بیش از 105 هزار مسافر در آستان امامزاده اسکان یافتند.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح آرامش بهاری در آستان خبر داد و بیان کرد: حضور دائمی 8 روحانی و همچنین کارشناسان فرهنگی برای اجرای برنامه‌های آرامش بهاری از جمله موفقیت‌های این آستان به شمار می‌رود که از طرف سازمان اوقاف مورد توجه و تقدیر قرار گرفت؛ این روحانیون با برنامه‌های بازی و سرگرمی مذهبی، پاسخ به سؤالات شرعی در این ایام حدود 40 هزار زائر را تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی خود قرار دادند که اهدای حدود 10 هزار جایزه به برگزیدگان از جمله برنامه‌های مهم بود.

محلولی از ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی عمومی برای زائران خبر داد و گفت: اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال نو، دعای ندبه تکمیل با حضور مداح کشوری مراسم ولادت امام باقر(ع) و مراسم شهادت امام هادی(ع) برگزاری 2 نماز جمعه در تاریخ 4 و 11 فروردین در آستان امامزاده آقا علی عباس(ع) از جمله برنامه‌های مجموع فرهنگی مذهبی به شمار می‌رود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.