اصفهان؛

خانواده معظم شهدا و سالمندان میهمان ضیافت افطاری هلال شدند

خانواده معظم شهدا و سالمندان شهرستان آران و بیدگل میهمان ضیافت افطاری حرم هلال بن‌علی‌(ع) شدند.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس هلال بن‌علی‌(ع) در شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پدران و مادران سالمند  و خانواده معزز شهدای این شهرستان یک سفره افطاری خاطره‌انگیز همراه با تجلیل و تکریم را در در حرم مطهر محمد هلال بن علی(ع) گذراندند.
محمد نساج یگانه، اهدای شاخه های گل به سالمندان درب منازل سالمندان و همراهی آنها تا محل امامزاده و برگزاری همایش تجلیل را خاطرنشان‌کرد و گفت: در اين طرح، سالمندان آران و بيدگلی كه به علت كهولت سن، توانايی حضور در حرم مطهر را ندارند با استقبال خدام افتخاری، توفيق زيارت و حضور در حرم را پيدا می كنند.
 وی،زيارت دسته‌جمعی در حرم مطهر، سخنرانی مذهبی، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و برپايی ضيافت افطاری را از برنامه‌های همایش تجلیل از سالمندان در این ضیافت برشمرد و گفت:آستان مقدی چندین برنامه فرهنگی مذهبی خدماتی دیگر را نیز طی ایام ماه مبارک رمضان شامل اکران فیلم سینمایی «هنگامه»، سوگواره وفات محمد هلال بن علی(ع) و  آیین خطبه خوانی و شمع گردانی خدام افتخاری این آستان را اجرا کرده‌است.
به‌گفته‌وی، فیلم سینمایی «هنگامه» اولین فیلم داستانی پیرامون زندگی مدافعان حرم، با همکاری مدرسه سینمایی عمار به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت‌نژاد همزمان با روز قدس در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل اکران شد.
مدیر روابط عمومی آستان مقدس هلال بن‌علی‌(ع)، تصریح‌کرد: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) به عنوان سومین نقطه در منطقه شمال استان اصفهان برای اکران فیلم هنگامه پس از نمایش در امامزاده هادی (ع) و مسجد امام صادق (ع) کاشان انتخاب‌شد.
نساج یگانه، افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب یک فیلم از جشنواره عمار با موضوع مدافعان حرم در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) به تصویر کشیده می شود.
وی،برگزاری سوگواره رحلت حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در آخرين شب جمعه ماه مبارك رمضان را یادآورشد و گفت: این سوگواره با حضور زائران و مجاوران حرم پس از تلاوت جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین المللی دکتر محمد حسین سعیدیان، قاسم رضیعی و  مرثیه خوانی مهدی فخرالدین خادم و ذاکر افتخاری آستان مقدس در صحن جنوبی این آستان برگزار شد.
به‎‌گفته‌وی، آیین خطبه خوانی و شمع گردانی خدام افتخاری آستان هلال بن علی (ع) نیز هر سال در شب رحلت آن حضرت محمد برگزار می شود.
نساج یگانه در پایان اظهارداشت:خادمین افتخاری این حرم در حالیکه لاله‌های سبزرنگ با شمعی روشن دردست و زمزمه مولا هلال بن علی(ع) بر لب دارند به طرف ضریح مطهر حرکت کرده و با مرثیه سرایی و روضه خوانی در رثای حضرت محمد هلال بن علی (ع)، این آیین را با  ارادت خالصانه ای اجرامی‌کنند.
شایان ذ کر است:مرقد مطهر امامزاده لازم التعظیم حضرت محمدهلال بن علی(ع) فرزند بلافصل حضرت علی بن ابیطالب (ع) که از جانب مادر نیز با دو واسطه به پیامبر اکرم(ص) می رسد در شهرستان آران و بيدگل، شمالی ترين نقطه ی استان اصفهان واقع شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار