فولادگر در تیتر امشب:

واردات بی رویه و قاچاق فلج کننده است/ خلا قانوی نداریم، مسئله اصلی نظارت است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 مجلس با اشاره به نبود خلا قانونی برا رفع مشکل اشتغال گفت: مسئله اصلی نظارت است که اگر به درستی صورت بگیرد می تواینم شاهد شکوفایی تولید و اشتغال در کشور باشیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 مجلس گفت: بخش خصوصی باید متولی اصلی بخش تولید و اشتغال در کشور باشد زیرا دولت براساس بر اساس اصل 44 کوچک شده است. او گفت: میزان بیکاری در بین جوانان آمار نگران کننده ایست بطوری که براساس آمار بیش از 30 درصد از جوانان ما بیکاراند و برهمین اساس رهبر انقلاب نیز بر رفع آن تاکید دارند.
 
 
خلا قانوی نداریم، مسئله اصلی نظارت است
 
او افزود: در مجلس هفتم قانون رفع موانع اشتغال را تصویب کردیم و از آن زمان تا کنون قوانین خوبی را در این زمینه تصویب کردیم و امیدواریم که با اجرای آن رشد و شکوفایی در عرصه کسب و کار را شاهد باشیم.
 
او گفت: از بعد قانونی ما خلا قانونی نداریم تا جایی که حتی نیاز است مقررات زدایی هم داشته باشیم. مسئله مهم نظارت است که از سوی مجلس و دو قوه دیگر باید صورت بگیرد، مهمتریم مشکل تولید کنده داخلی بحث رقابت با همتای خارجی است که باید موانع شناسایی و رفع شود.
 
واردات بی رویه و قاچاق واقعا فلج کننده است و تولید کننده را با مشکلات جدی روبرو می کند. بزرگترین مشکل کلان کشور نقدینگی سرگردان است که برخی به نظام بانکی مربوط است، بیمه، بانک و مالیات از جمله مواردی است که باید راه فرارها بسته شود و همین امر هم نظارت بر اجرای قوانین را می طلبد.
 
خلا قانوی نداریم، مسئله اصلی نظارت است
 
سلاح ورزی نایب رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: اگر قرار است اشتغال ایجاد شود باید سرمایه گذاری انجام شود که آن هم نیازمند تسهیل فضای کسب و کار است، اگرچه تحرکاتی در این زمینه صورت گرفته اما تا نقطه ایده آل فاصله معناداری داریم.
 
او گفت: حل مشکل اشتغال تنها مربوط به دولت نیست بلکه مسئل دیپلماسی و ارتباط با جهان نیز مهم است، در حال حاضر دست فعالان اقتصادی بسته شده و که براین اساس نمی توان کاری کرد اما اگر شرایط تسهیل شود و زنجیرها باز شوند می توانیم در کوتاه مدت رشد چشمگیری در این عرصه شاهد باشیم.
 
او افزود: در مجموع قوانین ما به گونه ای نیست که سرمایه گذار خارجی را برای سرمایه گذاری ترغیب کند، برخی از مواد قوانین شفاف نیستند، 80 درصد مشکلات تولید کنندگان ما در زمینه حق بیمه و مالیات است.
 
او گفت: سازمانها مکلف هستند در فرآیند تدوین و ابلاغ آیین نامه ها نظر اتاقها و فعالان ذی بط را جویا شوند که بعد از 5 سال هنوز تغییری حاصل نشده و همین امر فضای کسب و کار را روز به روز سخت می کند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تیتر امشب ، اشتغال ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.