برگزاری ۷ برنامه نوروزگاه در استان بوشهر

دبیر اجرایی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از برگزاری ۷ نوروزگاه در راستای معرفی آداب و رسوم گذشتگان و جاذبه‌های اماکن باستانی و تاریخی استان بوشهر خبر داد.

برگزاری ۷ برنامه نوروزگاه در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خلیل رازه با بیان اینکه امکانات لازم برای ارائه خدمات به گردشگران فراهم شده اظهار داشت: در تمامی مناطق استان بوشهر تمهیدات لازم برای رفاه حال گردشگران در زمینه‌های اقامتی، رفاهی و گردشگری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و گردشگر پذیرها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند تصریح کرد: 26 دفتر اطلاع رسانی و خدمات گردشگری، 11 هتل با ظرفیت یک‌هزار و  25 تخت، 9 هتل آپارتمان با ظرفیت 577 تخت و 13 مهمان‌پذیر با 678 تخت پذیرای گردشگران نوروزی است.

دبیر اجرایی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از اجرای نوروزگاه در استان بوشهر خبرداد و گفت: نوروز 96 از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نام نوروز متفاوت معرفی شده است. بر همین اساس برگزاری مراسم  آیینی و سنتی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر تحت عنوان جشن نوروزی و نوروزگاه همزمان با کشور اجرا می‌شود.

 رازه با بیان اینکه این مراسم به نوروزگان معروف است  افزود:  در راستای معرفی آداب و رسوم گذشتگان و جاذبه‌های  اماکن باستانی و تاریخی استان بوشهر، در ایام تعطیلات، 7 نوروزگاه برگزار می‌شود.

وی برگزاری نوروزگاه را سبب احیاء سنت‌ها و آیین‌های گذشتگان دانست و خاطر نشان کرد: نوروزگاه فضای مناسب برای ایجاد نشاط و انگیزه برای مردم است و سبب حفظ و احیای آیین و آداب و رسوم سنتی می‌شود.

دبیر اجرایی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: فرهنگ غنی  استان بوشهر و مهمان‌نوازی مردم استان یکی از عوامل جذب گردشگران است که امیدواریم  خدمات ارائه شده سبب افزایش رضایتمندی مسافران و گردشگران در استان بوشهر شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.