طرح واکسیناسیون به‌صورت خانه به خانه

مسئول واحد پیشگیری مرکز بهداشت بوشهر از واکسینه شدن بیش از هزار کودک زیر ۵ سال به‌صورت خانه به خانه در طرح واکسیناسیون فلج اطفال خبر داد.

طرح واکسیناسیون به‌صورت خانه به خانه
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  زهره زمانیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال با مشارکت ۲۵ تیم بهداشتی به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور انجام گرفت که کودکان زیر ۵ سال همراه مادر در زندان، جمعیت ساکن در اردوگاه‌ها و عشایر و کودکان زیر ۵ سال مهاجر خارجی در نقاطی از شهرستان انجام شد.

وی در رابطه با اهداف این طرح اضافه کرد: آموزش به عموم در زمینه فواید واکسیناسیون فلج اطفال، دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجر خارجی، متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در مناطق مختلف و گزارش فوری فلج ناگهانی از اهداف این طرح کشوری است.

زمانیان افزود: فلج اطفال یک بیماری مسری است که با توجه به هم‌جواری کشور جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان و عراق احتمال خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال به کشورمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: به همین منظور عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی به‌صورت خانه به خانه برای به حداقل رساندن بیماری فلج اطفال صورت گرفته و در آستانه ریشه‌کنی این بیماری مسری است.

مسئول واحد پیشگیری مرکز بهداشت بوشهر ادامه داد: امیدواریم با بسیج تمامی نیروها و هماهنگی‌های برون بخشی و درون بخشی،  شاهد دستیابی به پوشش حداکثری این برنامه باشیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.