ساری؛

نوروز با شهدای گمنام

8 شهید گمنام در رودخانه اروند مانند نیگین سبز بر آبی آب اروند می درخشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،زائران مازندرانی در منطقه ای که به شهیدستان آبی معروف است حضور یافتند تا با 8 شهید دفاع مقدس که به جای خاک آب آبی را برای خانه ابدی خود انتخاب کردند دیدار کنند و با آرمان های آنها پیمان دوباره ببندند.

در منطقه اروند کنار جاذبه خاک نیست که زائران را به سمت خود می کشاند٬ جاذبه آب است که آنها را در میان نیزارهای شکسته برای رسیدن به مزار آبی شهدا فرا میخواند .

مازندرانی ها که بزرگ شده ساحل و دریا هستند اروندرود برایشان ناآشنا نیست ٬ هرچند اینجا جنوب است اما قطعه ای از مازندران بوده است به دلیل اینکه ٬ منطقه عملیاتی والفجر هشت با نام مازندران و مازندرانی ها شناخته شده است.

هشت شهید گمنامی که در کرانه اروندرود به نیت امام رضا(ع) میزبان زائران هستند، به نگین سبزی در حلقه آبی این منطقه می ماند .

اینجا شهدای مازندرانی با پرچم امام رضا(ع) در مناره های فاو تکبیر شهادت گفتند.

اما آنچه که امسال حال و هوای منطقه اروند رود را با سال های قبل متفاوت کرده به نمایش گذاشتن ادوات موشکی زلزال ٬ شهاب و قادر در این یادمان آبی است .

نمایش گوشه ای از اقتدار نظامی ایران در حاشیه اروندرود برای هر زائری اطمینان خاطری است به رنگ امنیت که آن هم برگرفته از خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یکی از متخصصین موشکی مستقر در این نمایشگاه که نخواست نامش فاش شود گفت : اشتیاق زائرانی که این موشک های آماده به شلیک را می بینند قابل وصف نیست.

او افزود : در دوران هشت سال دفاع مقدس که با دستان خالی و بدون اینکه کشوری به ما یک فشنگ بدهد توانستیم در جنگ پیروز شویم و ایران اسلامی به برکت خون شهدا به جایی از پیشرفت و اقتدار رسیده که در صنعت نظامی خودکفا شده است.

وی: هدف از برپایی این نمایشگاه را اطمینان خاطر مردم بیان کرد و گفت: هیچ جنگی کشور را تهدید نمی کند چرا که فدائیان ولایت آماده تر از همیشه در صحنه حضور دارند‌.

این متخصص موشکی کشور با بیان اینکه دشمن جرات حمله به ایران را ندارد افزود ایران هیچ وقت شروع کننده جنگ نبوده و نیست اما اجازه هیچ تعرضی به کشور را نخواهیم داد که اگر دشمن این اشتباه استراتژیک را بکند،با انگشت اشاره فرماندهی معظم کل قوا هر قدرتی را در هم می شکنیم.

این رزمنده با بیان اینکه به توصیه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اینکه در برد موشک، ما به هدفی که میخواستیم رسیده ایم و دیگر باید روی نقطه زنی و دقت موشک ها کار کرد گفت : موشک های آماده به شلیکی وجود دارد که بدون درصدی از خطا به منطقه هدف، اصابت می کند.

او با بیان اینکه نه تنها آزمایش موشکی ایران ربطی به برجام ندارد افزود: آزمایش موشکی موجب می شود دشمنان بدانند ما در موضوع امنیتی و دفاعی با هیچ کسی شوخی نداریم .

متخصص موشکی کشور در پایان استقبال بی نظیر زائران از این نمایشگاه موشکی را موجب دلگرمی رزمندگان دانست و گفت: عزت ایران بخاطر وجود شهدا است و این مردم هم حافظ دستاوردهای خون شهدا هستند که اقتدار نظامی و موشکی ایران یکی از آنهاست.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.