کرمان؛

1میلیون 600هزار گردشگر نوروزی در کرمان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و 600 هزار گردشگر به استان کرمان در ایام نوروز، گفت: تعداد مسافران ورودی به استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

1میلیون 600هزار گردشگر نوروزی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود وفایی گفت: بخش عمده گردشگران ورودی به استان کرمان به سمت استان های هرمزگان و مشهد از کرمان خارج می شوند و بخشی نیز در کل استان توزیع می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به آماده سازی پنج هزار کلاس درس از سوی آموزش و پرورش برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی، بیان کرد: این کلاس ها ظرفیت پذیرش 20 هزار نفر را دارند.

وی یادآور شد» با ایجاد 100 اقامتگاه بوم گردی در مناطق گردشگری و روستائی، دو هزار نفر به ظرفیت هتل ها و مجموعه های اقامتی استان کرمان اضافه شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: 33 هتل و هتل آپارتمان نیز با ظرفیت سه هزار تخت و 31 مهمانپذیر نیز با ظرفیت یک هزار و 200 تخت در استان کرمان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

وی با بیان این مطلب که حدود 75 کمپ اقامت موقت نیز از سوی شهرداری ها برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است، گفت: در خوابگاه ها و مهمانسرهای ادارت نیز ظرفیت اسکان چهار هزار نفر وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: 35 دفتر خدمات مسافرتی نیز تورهای درون استانی را برگزار می کنند و یکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، طرح کرمان گردون را اجرایی کرده است.

وفایی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مرکز استان نیز در جوار یخدان موئدی روز پنجشنبه افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل 20 جشنواره نیز در حاشیه نمایشگاه ها و سایت های گردشگری برگزار می شود، تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه نوروزگاه نیز آداب، سنن و فاکتورهای مربوط نوروز در استان کرمان در قالب نمایش و بازی به نمایش گذاشته می شود.

وی از استان کرمان به عنوان دومین استان عشایری کشور یاد کرد و افزود: 15 چادر عشایری نیز در استان کرمان برپا می شود.

وفایی به تهیه و توزیع پنج هزار مورد اقلام تبلیغاتی شامل بروشور، نقشه و سایر اقلام اشاره و بیان کرد: توزیع بسیار خوب و قابل قبولی در استان کرمان در حوزه گرشگری داریم .

وی با تاکید بر همت استاندار کرمان برای احیای آثار باستانی استان کرمان، گفت: در قلعه گنج که هیچکس تصور نمی کرد روزی گردشگران به آنجا روند، تعداد قابل توجهی از مسافران نوروزی حضور یافته اند و هتل این شهرستان تا 16 فروردین ظرفیت خالی ندارد.
 
وی تاکید کرد: با همت و پیگیری استاندار کرمان، خانه حاج اقا علی رفسنجان  به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان نیز در فروردین ماه افتتاح می شود .

وی با اشاره به اینکه مجموعه گنجعلیخان، باغ شاهزاده ماهان، باغ فتح آباد، بیابان لوت و ارگ بم همواره بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند، گفت: استان کرمان با پنج اثر ثبت ملی شده در قالب هفت پرونده و نیز با تعداد قابل توجهی آثار ملی و باستانی،به عنوان بزرگترین مهمانخانه ایران آماده میزبانی از مسافران و گردشگران است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار