کرمان؛

باغ شاهزاده ی ماهان رتبه نخست جذب گردشگر

باغ شاهزاده ی ماهان، حمام گنجعلی خان و باغ فتح آباد به ترتیب با40 هزار، 30 هزار و 25 هزار بازدید کننده رتبه های اول تا سوم جذب گردشگر را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جهانشاهی، رییس کمیته ی اسکان و راهنمایی گردشگران ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه آمار کل گردشگران تا شب گذشته در ورودی استان، پایانه های مسافربری و راه آهن حدود یک میلیون و 600 نفر بوده است، از رشد 25درصدی اقامت، رشد35درصدی در بازدیدها و رشد 105درصدی در اقامتگاه های بوم گردی نسبت به پارسال خبر داد.

وی با اعلام اینکه بیش از 3 هزار و 500 نفر در اقامتگاه های بوم گردی در استان اقامت داشتند، پیش بینی کرد: با این وضعیت گردشگری بین 100تا 150 میلیون تومان برای روستاییان در آمد زایی شده باشد.

جهانشاهی افزود: توزیع گردشگران در سطح استان در اکثر مناطقی که وضعیت آب و هوایی مناسبتی داشتند، به جز غرب استان، از شرایط خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه استقبال از جنوب استان به واسطه ی شرایط آب وهوایی خوب بوده است، خاطرنشان کرد: مسافران از شهرهای کوهبنان، ریگان، فهرج و قلعه گنج نیز استقبال کردند.

رییس کمیته ی اسکان و راهنمایی گردشگران ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه مقاصد گردشگری استان از شرایط مناسبی برخوردار بودند، تصریح کرد: باغ شاهزاده ی ماهان، حمام گنجعلی خان و باغ فتح آباد به ترتیب با40هزار نفر،30هزار نفر و 25 هزار نفر بازدید کننده رتبه های اول تا سوم را در جذب گردشگر به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: اجرای ویژه برنامه ی نوروز گاه در کنار سایت های تاریخی مثل میدان گنجعلی خان، ارگ بم و ورودی های استان به همراه بیش از 550 غرفه ی صنایع دستی در استان که از این تعداد 130غرفه به شهر کرمان اختصاص داشت، فضای بانشاطی را در سطح استان برای گردشگران فراهم آورد.

جهانشاهی گریزی هم به کمبود زیرساخت ها زد و گفت: کمبود زیرساخت ها محسوس بودند که با توجه به سرمایه گذاری ها و برنامه هایی که در دست انجام است، روند توسعه ی زیرساخت ها در سال آینده و سال های بعد ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.