اصفهان؛

برگزاری 3 جشنواره ملی داستان کوتاه در سال 95

امسال 3 جشنواره ملی داستان کوتاه کودک و نوجوان با موضوع آزاد، خانواده من و اقتصاد مقاومتی و مهدویت به صورت سراسری و به میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر خانه ادبیات حوزه هنری اصفهان  اظهار کرد: شب شعر ریحانه با  همکاری آستان قدس رضوی و هم زمان در 6 استان کشور به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار شد که در اصفهان با دعوت از 10 بانوی شاعر، اشعاری پیرامون حضرت زهرا (س) و مدافعان حرم قرائت شد.

حسین خالقی پور با اشاره به حضور 2 بانوی افغان در این جمع افزود: در کنار شعرخوانی در این مراسم از خانواده شهید موسی کاظمی، شهید عبدالمهدی کاظمی و شهید محمدباقر مهردادی از شهدای تیپ فاطمیون تجلیل شد و سرهنگ شاه‌نظری هم از رزمندگان سوریه به بیان اهمیت دفاع از حرم و رشادت‌های مدافعان حرم پرداخت.

مدیر خانه ادبیات حوزه هنری اصفهان با اشاره به شب شعر«به ساعت اصفهان» تصریح کرد: این برنامه با شعرخوانی شعرای اصفهانی و یک مهمان ویژه به صورت فصلی و با موضوع آزاد برگزار شده است که امسال تنها دو برنامه در پاییز و زمستان داشت ولی قرار است در سال جدید در هر چهار فصل به صورت منسجم دنبال شود.

خالقی پور با اشاره به برنامه‌های آموزشی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ادامه داد: در سال 95 کارگاه‌های نویسندگی و آموزش شعر به صورت هفتگی تشکیل می‌شد که برای دختران نوجوان، افراد نیمه‌حرفه‌ای و علاقه‌مندان به شعر برنامه‌های مجزایی ترتیب داده بود.

وی اضافه کرد: روزهای چهارشنبه، کانون شعر و داستان این مرکز ویژه فارسی‌زبانان، با دعوت از شعرای غیر ایرانی برنامه‌های ویژه‌ای دارد و شب‌های جمعه هم شعرخوانی پیشکسوتان عرصه شعر در این مرکز برگزار می‌شود که با استقبال خوبی از جانب علاقه‌مندان به شعر و ادب مواجه شده است.

مدیر خانه ادبیات حوزه هنری اصفهان به 3 جشنواره ملی داستان کوتاه برگزار شده در سال 95 هم اشاره کرد و گفت: ماحصل جشنواره ملی داستان کوتاه کودک و نوجوان با موضوع آزاد با دریافت 750 اثر از سراسر کشور، کتاب «بوی اردیبهشت» و چاپ 25 داستان منتخب این جشنواره خواهد بود.

خالقی پور یادآور شد: جشنواره ملی داستان کوتاه خانواده من و اقتصاد مقاومتی نیز برگزار شده که از میان بیش از 250 اثر ارسالی به این جشنواره، ارزیابی داستان‌ها جهت تولید کتاب همچنان ادامه دارد ولی جوایز برگزیدگان اهدا شده است.

وی به جشنواره ملی داستان کوتاه مهدویت هم پرداخت و خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار بخش کودک، نوجوان، بزرگسال و بخش ویژه انقلاب و مهدویت هم با تجلیل از برگزیدگان به تازگی پایان یافته و بازخورد خوبی داشته است.

خالقی پور با تأکید بر کیفیت آثار رسیده به این جشنواره‌ها اذعان کرد: جهت کاهش هزینه‌ها و به این سبب که خروجی کار برای چاپ کتاب از اهمیت بیشتری برخوردار است، اختتامیه این جشنواره‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شده است.

مدیر خانه ادبیات حوزه هنری اصفهان با اشاره به برنامه سال آینده این مرکز اظهار کرد: در سال جدید دو جشنواره داستان کوتاه دیگر برگزار می‌کنیم که موضوعات آن به زودی اعلام می‌شود و نخستین شب شعر فصلی سال جدید را در اردیبهشت ماه به جهت تقارن با نیمه شعبان با موضوع مهدویت خواهیم داشت.

خالقی پور ادامه داد: این مرکز با تشکیل یک کارگروه رسانه، در سال جدید به تولید کلیپ‌های ادبی و داستان‌های صوتی اقدام خواهد کرد که به زودی محصولات آن منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از کلاس‌های آموزش داستان و شعر این مرکز برای عموم رایگان است، گفت: کانون شعر و ترانه در سال جدید با دعوت از استاد احتشامی به تدریس مبانی شعر خواهد پرداخت و علاقه‌مندان برای اطلاع از زمان دقیق کلاس‌ها می‌توانند به حوزه هنری اصفهان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.