امام جمعه بوشهر؛

کمک به نیازمندان رسالت و وظیفه مسلمانان است

امام جمعه بوشهر گفت: رسیدگی به مستمندان و نیازمندان یکی از مهم‌ترین ویژگی عید نوروز است.

کمک به نیازمندان رسالت و وظیفه مسلمانان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی به بهره‌گیری از آموزه‌های حضرت زهرای اطهر(س) اظهار داشت: رکن اصلی خانواده، مادران و بانوان هستند که نقش مهمی در رشد، کمال و تربیت فرزندان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استکبار جهانی حریم خانواده که بانوان هستند هدف قرار داده است تصریح کرد: جامعه جهانی استکبار با نگاهی خیانتکارانه و جنایتکارانه برای بانوان که قشر مهم و اساس زندگی هستند برنامه‌های ترسیم کرد که با حرکت فرهنگی حریم خانواده که بانوان هستند را بشکند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به مراعات اخلاقی در جامعه  بیان کرد: یکی از عوامل مهم که منجر به طلاق می‌شود بی توجهی به مراعات اخلاقی از سوی برخی  بانوان است.

صفایی بوشهری با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(ع) خاطر نشان کرد: بانوی بزرگ اسلام، استمرار رسالت، تحقق ولایت و ایجاد امامت است که شاید هیچی بانویی در عالم وجود دارای همچنین مقامی نبوده و نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به جایگاه مهم حضرت زهرا(س) نزد ایزد منان افزود: جایگاه این بانوی بزرگ اسلام نزد ایزد منان چنان مهم است که آیاتی و یا سوره‌هایی در شان حضرت فاطمه(س) نازل شده است.

امام جمعه بوشهر حضرت زهرا(س) را عامل حیات حضرت محمد(ص) و دین اسلام دانست و تاکید کرد: حضرت زهرا(س) بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان مسلمان است، زیرا که تمامی کمالات در بهترین شکل را داراست.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره یادگار امام راحل و حجت‌الاسلام سید احمد خمینی(ره) بیان کرد: این مرحوم نقش مهم و تاثیرگذاری در خدمت‌رسانی به ولایت داشت و مدافع قاطع انقلاب و ولایت فقیه و در خدمت نظام اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک عید نوروز گفت: عید یعنی بازگشت به سوی نعمات و برکات است که عید طبیعت آموزه‌ای مهم برای انسان است که از گناه‌های مرتکب شده توبه کند و به عید انسانیت برگردد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عید دارای آموزه‌های بسیاری است تاکید کرد: در این عید آداب و رسوم گوناگونی از جمله بازسازی زندگی است که رسیدگی به مستمندان و نیازمندان یکی از ویژگی‌های عیدنوروز است که تحقق این مهم رسالت و وظیفه مسلمانان است.

صفایی بوشهری با قدردانی از مجریان طرح نوروزی که ارتقاء ایمنی و صیانت و حفاظت از  مناطق مختلف دارند افزود: از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی که در ایام نوروز برای حفاظت و صیانت و ارتقاء ایمنی نقاط مختلف از جمله راه‌های مواصلاتی تلاش می‌کنند قدردانی می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.